به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۳۳۲۶۰۳

توقیف کشتی روسی در آب‌های یونان

توقیف کشتی روسی در آب‌های یونان
گروه بین الملل: گارد ساحلی یونان از توقیف یک نفت‌کش روسی در آب‌های جزیره اویا (Evia) خبر داد. یک عضو وزارت کشتی‌رانی یونان گفته است که توقیف این کشتی در چارچوب تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین رخ داده است.
اتحادیه اروپا در اوایل ماه آوریل کشتی‌هایی که با پرچم روسیه حرکت می‌کنند را به دلیل این حمله که روسیه آن را "عملیات ویژه جنگی" می‌نامد از تردد در بنادر کشورهای عضو، به جز چند مورد استثنا منع کرد.کشتی "پگاس" با ۱۹ خدمه روسی آن در نزدیکی کاریستوس در سواحل جنوبی اویا توقیف شده است.یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از این اقدام استقبال کرد و آن را پاسخی به "تهاجم بی‌رحمانه و بی‌دلیل" روسیه به اوکراین خواند.او همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت: «ما طبق گزارش‌ها مطلعیم که این تانکر حامل نفت ایران بوده است.»
سفارت روسیه در آتن، پایتخت یونان، در صفحه خود در توییتر از بررسی این توقیف خبر داد و افزود که در این زمینه با مقام‌های یونان تماس برقرار کرده است.
یک مقام گارد ساحلی یونان می‌گوید، محموله این کشتی توقیف نشده است. این که چه کسی این محموله را بار کشتی کرده روشن نیست، ولی معلوم شده که مدیریت این کشتی را شرکت ترانسمورفلوت، مستقر در روسیه بر عهده دارد.ترانسمورفلوت تا کنون در این مورد توضیحی نداده است.
گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" که تردد کشتی‌های مرتبط با ایران را از طریق ماهواره زیر نظر دارد می‌گوید که نفت‌کش پگاس حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران را حمل می‌کرد و بارگیری آن در جزیره سیری ایران در ماه اوت انجام شد.

 
برچسب ها: یونان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها