به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۳۲۶۳۳

زباله‌هایی با ارتفاع بیش از ۱۱۰ متر در رشت!

زباله‌هایی با ارتفاع بیش از ۱۱۰ متر در رشت!
گروه جامعه: معضل بزرگ پسماند زباله سراوان رشت که زمانی فقط به بخش سنگر این شهر محدود می‌شد، امروزه به عنوان فاجعه‌ای برای محیط زیست شمال کشور تبدیل شده است، زیرا شیرابه‌های این حجم زباله، جنگل و طبیعت آن منطقه را نابود می‌کند و در نهایت با ورود به محصولات کشاورزی، زندگی و سلامت مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت در جوار جنگل‌های هیرکانی میزبان دپو و دفن زباله این شهر و چند شهرستان دیگر است که امروزه کوه زباله آن به ارتفاع بیش از ۱۱۰ متر رسیده است.بیش از ۳ دهه است که هر روز تا یک هزار تن زباله در سراوان رشت دفن می‌شود.۵۵۰ تن از این زباله‌ها مربوط به شهر رشت و بقیه مربوط به ۵۰ شهر و روستای اطراف است.
شیرابه‌های ناشی از زباله در محل دفن، به رودخانه سیاهرود (رودخانه‌ای در جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت سرازیر و همراه با فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستانی وارد تالاب بین المللی انزلی و دریای خزر می‌شود.نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به منابع ساماندهی پسماندها و تحصن مردم منطقه سراوان وزیر کشور باید به این موضوع ورود و با سفر به گیلان مشکل را حل کند.به گفته جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی، زباله سراوان یک معضل ملی است، اکثر مسئولان از این منطقه بازدید کردند. در طول یک هفته اخیر مردم متمدن و روزه دار این منطقه تحصن کردند، اما کسی به فریاد آن‌ها نمی‌رسد.
او می‌گوید: با توجه به اینکه در ردیف‌های مختلف منابع خوبی برای ساماندهی پسماند در استان‌های شمالی در نظر گرفته شده است و تمام شهرهای گیلان با بحران روبه رو هستند، از وزیر کشور درخواست دارم با سفر به گیلان و گفتگو با مردم این مشکل را حل کند تا دامنه حادثه به موضوعات دیگر کشیده نشود.



 
برچسب ها: شهرداری رشت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها