به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۳۲۷۶۸

دلار ۳۲ هزار تومان می‌شود؟

دلار ۳۲ هزار تومان می‌شود؟
گروه اقتصادی:باتوجه به روند صعودی قیمت دلار در چند روز گذشته این ارز تا چه قیمتی احتمال بالا رفتن دارد و درصورت احیای برجام چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟ یک کارشناس بازارهای مالی دراین خصوص گفت: درصورت احیای برجام نیز من نزول چشم‌گیری را برای دلار پیش‌بینی نمی‌کنم، ولی اگر برجام با شرایط ایده‌آلی به امضا برسد این ارز بین محدوده ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان ثابت می‌شود.قیمت دلار در بازار آزاد روز گذشته یکم ادریبهشت تا ساعت ۱۸، به رقم ۲۷ هزار و ۸۶۴ تومان‌ رسید.همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.
صرافی‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۳۴۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۹۱ تومان خریداری می‌کنند.

صعود ملایم دلار نیمایی
مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: برای ارزیابی بازار دلار به‌جای نگاه کردن به دلار بازار آزاد باید بازار دلار نیما را مدنظر قرار دهیم. بازاری که صادرکنندگان از آن استفاده می‌کنند و در بازار رسمی کشور استفاده می‌شود.
او ادامه داد: این دلار شیب افزایشی ملایمی داشته که سیگنالی برای دلار آزاد است و نشان‌ می‌دهد که علیرغم تلاش دولت برای کنترل نرخ ارز به‌دلیل عوامل جانبی و اقتصادی این امر امکان‌پذیر نیست.

شرایط نرخ دلار درصورت احیای برجام
علی طباطبایی، دیگر کارشناس بازارهای مالی درخصوص روند دلار گفت: من احتمال می‌دهم دلار در طولانی‌مدت تا ۳۲ هزار تومان نیز افزایش داشته باشد.او ادامه داد: درصورت احیای برجام نیز من نزول چشم‌گیری را برای دلار پیش‌بینی نمی‌کنم، ولی اگر برجام با شرایط ایده‌آلی به امضا برسد این ارز بین محدوده ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان ثابت می‌شود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: قیمت دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها