به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۳۲۷۹۲

کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟

کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟
گروه اقتصادی: قیمت طلا امروز جمعه، تحت فشار بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده و دلار کاهش یافت و همچنین طلا را در مسیر اولین کاهش هفتگی خود در سه هفته اخیر قرار داد.به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۹۰ درصد افزایش به ۱۹۵۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۵۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.
 
مایکل مک کارتی، افسر ارشد استراتژی در Tiger Brokers، استرالیا اظهار کرد: چشم انداز طلا کاهش می‌یابد زیرا افزایش نرخ‌ها آشکارا سنگین است اما تا زمانی که محدوده معاملاتی (بین ۱۹۳۰ دلار تا زیر ۲۰۰۰ دلار) را به شیوه‌ای قابل‌قبول بشکنیم، واقعا جهت‌گیری زیادی برای طلا نداریم.شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافته است زیرا مقامات فدرال رزرو لحن تندروانه‌ای را در مورد سیاست‌های سختگیرانه اتخاذ کردند و این دیدگاه را تقویت کرد که بانک مرکزی ایالات‌متحده به دلیل مقابله با تورم فزاینده، نرخ‌های بهره را به شدت افزایش خواهد داد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازدهی بالاتر بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.مک کارتی گفت که تقویت دلار آمریکا نیز می‌تواند بر طلا فشار بیاورد، در حالی که عدم قطعیت ژئوپلیتیکی به عنوان پشتوانه باقی می‌ماند و قیمت طلا در میانه این دو جریان متضاد مانده است. ثابت ماندن دلار باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا تاکنون در این هفته حدود ۱.۳ درصد کاهش داشته است. قیمت‌ها در روز دوشنبه به دلیل تقاضای امن و نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم به نزدیک به مرز ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید اما از آن زمان به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای سقوط کردند.در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۴.۵۰ دلار رسید، و پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۶۶.۵۶ دلار رسید و هر دوی آنها برای افت هفتگی آماده شدند اما پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۴۳۱.۶۹ دلار رسید.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها