به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۳۲۸۱۱

ماسک بایدهمچنان دراماکن عمومی استفاده شود

ماسک بایدهمچنان دراماکن عمومی استفاده شود
گروه جامعه: مقامات منطقه‌ایِ سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می کنند که مردم به استفاده از ماسک در اماکن عمومی برای کاهش انتقال ویروس کرونا حتی در صورتی که مقامات محلی نیز استفاده اجباری از آن را لغو کنند، ادامه دهند.
 
به گزارش ایسنا، یکی از مقامات مرتبط با سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: استفاده از ماسک همچنان توصیه می‌شود. ثابت شده است که ماسک ها در صورت استفاده صحیح در کاهش انتقال ویروس کرونا بسیار موثر هستند.

او گفت که استفاده از ماسک اقدامی است که همچنان بسیار مرتبط و مکمل با سایر اقدامات احتیاطی در مقابل کووید۱۹ مانند فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها و تهویه مناسب فضاهای بسته، است.این مقام همچنین اضافه کرد: توصیه کلی ما این است که عموم مردم می بایست از ماسک غیرپزشکی در فضاهای بسته یا در محیط‌های بیرونی در صورتی که فاصله فیزیکی دستکم یک متری رعایت نشود، استفاده کنند.
تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده اخیراً در قانون استفاده از ماسک تغییراتی به وجود آورده اند.به گزارش نیویورک تایمز، به گفته این مقام مسوول، استفاده از ماسک فقط در کشورهایی که عملاً هیچ انتقال بومی کووید۱۹ در جامعه وجود ندارد و تنها زمانی که با افزایش تست های تشخیصی و واکسیناسیون همراه شود، می تواند به صورت داوطلبانه باشد.
 
برچسب ها: ماسک ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها