به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۳۲۸۱۵

یک موشک اسپیس‌ایکس دوازدهمین پرواز خود را انجام داد

یک موشک اسپیس‌ایکس دوازدهمین پرواز خود را انجام داد
گروه علمی: یک موشک فالکون ۹ چند بار مصرف برای بار دوازدهم پرواز کرده و ۵۳ ماهواره استارلینک را به مدار رساند.به گزارش ایسنا، این موشک دو مرحله‌ای در روز پنجشنبه ۲۱ آوریل(یکم اردیبهشت) در ساعت ۱۳:۵۱ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۲:۲۱ به وقت تهران) دوازدهمین پرواز خود را از مرکز فضایی کیپ کاناورال به انجام رساند و با موفقیت بر روی سکو فرود آمد. در این ماموریت فالکون ۹ حامل ۵۳ ماهواره‌ استارلینک بود که آن‌ها را به مدار زمین رساند.
 
این دوازدهمین پرواز مرحله اول این موشک به خصوص بود که رکورد ۱۲ پرواز و فرود را برای آن به ارمغان آورد. این رکورد ماه قبل در ماموریت ارسال استارلینک دیگری به دست آمده بود. این موشک فالکون ۹ پروازهای دیگری نیز به انجام خواهند رساند و این آخرین ماموریت آن نبوده است. پیشران موشک شرکت اسپیس‌ایکس حدود ۸.۵ دقیقه پس از برخاستن، بر روی سکوی "فقط دستورالعمل‌ها را بخوان"(Just Read The Instructions) که در اقیانوس اطلس حوالی ساحل فلوریدا قرار دارد، فرود آمد.

در همین حال مرحله دوم موشک فالکون ۹ مسیر خود را به سمت مدار برای رساندن ماهواره‌های استارلینک ادامه داد. طبق برنامه، ۵۳ ماهواره در مدار قرار گرفتند. مجموعه ماهواره‌های استارلینک به کاربران سراسر جهان خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند. این شرکت با همکاری آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا، هزاران پایانه استارلینک را به اوکراین فرستاده تا در بحبحه جنگ به اتصال این کشور به اینترنت کمک کند.

اسپیس ایکس تا به امروز بیش از ۲۳۰۰ ماهواره‌ی استارلینک را به فضا پرتاب کرده است، اما قصد دارد تعداد بیشتری از این ماهواره‌ها را در مدار قرار دهد. بر اساس اسناد ثبت شده توسط این شرکت، نسل بعدی این مجموعه‌ی ماهواره‌ای می تواند شامل ۳۰۰۰۰ ماهواره باشد.تعداد ماهواره‌های استارلینک با سرعت زیادی در حال افزایش است به طوری که ۹ ماموریت از ۱۵ ماموریت اسپیس‌ایکس در سال جاری برای رساندن استارلینک‌ها به مدار بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها