به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۳۳۲۹۱۸

نتیجه دوگانگی حرف و عمل برخی مسئولان، بی‌اعتمادی گسترده جامعه است

نتیجه دوگانگی حرف و عمل برخی مسئولان، بی‌اعتمادی گسترده جامعه است
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی گفت: باید به برخی مسئولان گفت اگر قرار نیست خودتان به گفته‌هایتان عمل کنید و امکانش را ندارید چه طور از جامعه انتظار دارید به آن عمل کند؟ شما هنگامی که نمی‌توانید خودتان و خانواده‌تان را قانع کنید تا به آن چیزی که گفتید عمل کنند چگونه انتظار دارید افراد دورتر با آنچه که شما می‌گویید خودشان را هماهنگ کنند؟

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی درایتی درباره اظهارات رئیس‌جمهور و رئیس مجلس مبنی بر این‌که مسبب گرانی‌های اخیر مشکلات دولت قبل است و دست‌هایی پشت پرده قرار دارد و اینکه آیا مردم چنین چیزی را می‌پذیرند، گفت: این‌که مردم امروز می‌پذیرند مشکلات بر گردن دولت قبل است یا نه، راهکارش همان پیشنهاد آقای رئیسی در انتخابات است و انجام آن کار سختی نیست، ایشان گفتند روسای‌جمهور بیایند با یکدیگر مناظره کنند، آن وقت مشخص می‌شود چه مقدار از مشکلات بر عهده دولت روحانی و چه مقدار بر عهده دولت قبل است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز برای مردم این سخنان خیلی پذیرفته نیست، زیرا  این دولت حدود ۸ ماه است که مستقر شده و اولین دولت جمهوری اسلامی هم نیست. حداقل دولت‌های  قبلی در سال‌های اول و دوم گشایش‌هایی برای مردم ایجاد می‌کردند که این امر هم نیازمند یکسری نگاه‌های اقتصادی و سیاسی خاصی بود که با یک آمادگی به صحنه اجرایی کشور ورود پیدا کنند تا بخشی از مشکلات مردم کم شود، اما متاسفانه چیزی از این دولت دیده نمی‌شود و معتقدم اگر از مردم کوچه و بازار بپرسید هم همین را می‌گویند که ظاهرا این دولت هیچ برنامه‌ای نداشته است.

وی بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم در حوزه سیاسی، سیاست خارجی، مسائل اقتصادی و گرفتاری مردم برخلاف آنچه که در ایام انتخابات می‌گفتند ما ۷ هزار صفحه برنامه داریم اما یک خطش منتشر نشده تا مردم بدانند چیست، هیچ برنامه‌ای را از سوی دولت مشاهده نمی‌کنیم، طبیعتاً مردم بر همین اساس قضاوت می‌کنند. آیتی خاطرنشان کرد: بله ممکن است مردم مدتی این را که مشکلات مربوط به قبل است بپذیرند اما توجه داشته باشید هر دولتی که می‌آید، بنای بر این دارد که اگر مشکلاتی از دولت قبل مانده است، برطرف کند نه این‌که مشکلی بر مشکلات دیگر اضافه و بار زیادتری بر دوش مردم  بگذارد، اگر قرار بود مشکلات بماند مردم همان دولت را نگه می‌داشتند. بنابراین این‌گونه صحبت‌ها فقط یک نوع فرافکنی و انداختن مسئولیت به گردن دیگران است و مسلما اینگونه رفتارها تاثیر مثبتی روی مردم نخواهد داشت. 

وی درباره این‌که امروز افکار عمومی مطرح می‌کند چرا مسئولان ما از تریبون‌هایی که در اختیار دارد، مردم را به تحمل شرایط سخت و حمایت از تولیدات داخلی ترغیب می‌کنند اما خودشان پای‌بند به گفته‌هایشان نیستند، گفت: وقتی که صحبت از این می‌کنیم که بی‌اعتمادی بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کرده به عواملی بستگی دارد و یکی از این عوامل دوگانگی بین حرف و عمل مسئولان  است، این اتفاقات اخیری که در دوگانگی رفتار برخی مسئولان رخ داده است نه اولین بار و نه آخرین بار خواهد بود و تمام شدنی هم نیست. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: با هیچ معیاری جفت و جور نیست که برخی مسئولان با یک چهره خاص مقابل مردم ظاهر شوند و پشت‌سر کارهای دیگری را انجام دهند اتفاقی که می‌افتد این است که مردم مسئولان را دورو تلقی می‌کنند. حاصل و نتیجه‌ این ظاهرسازی و دوگانگی چیست؟ بی‌اعتمادی شدید بین آنچه که مسئولان می‌گویند و آنچه که نظر مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز بی‌اعتمادی را به صورت گسترده در جامعه مشاهده می‌کنیم در صورتی که حرف مسئولان باید یک تغییراتی را در جامعه ایجاد و اعمال کند اما این‌گونه نیست. امروز رئیس مجلس و رئیس جمهور مانند یک فرد عادی سخن می‌گویند و هیچ‌گونه اعتمادی روی حرف‌های برخی مسئولان که از تریبون‌های رسمی کشور مطرح می‌کنند، وجود ندارد و هنگامی که این امر اتفاق می‌افتد بدترین شکل از رابطه مردم و مسئولان می‌تواند شکل بگیرد که البته این اتفاقات هم یکروزه رخ نداده است سال‌های زیادی است که مردم این موارد را مشاهده می‌کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: باید به برخی مسئولان گفت اگر قرار نیست خودتان به گفته‌هایتان عمل کنید و امکانش را ندارید چه طور از جامعه انتظار دارید به آن عمل کند؟ شما هنگامی که نمی‌توانید خودتان و خانواده‌تان را قانع کنید تا به آن چیزی که گفتید عمل کنند چگونه انتظار دارید افراد دورتر با آنچه که شما می‌گویید خودشان را هماهنگ کنند؟ 

وی ادامه داد:حتی در مسائل دینداری هم گاهی ظاهر برخی افراد چیز دیگری نشان می‌دهد و بعد مردم چیز دیگری را می‌بینند و سوال برای‌شان پیش می‌آید که چگونه است این افراد مبلغ هستند و طور دیگری رفتار می‌کنند؟ قطعا نتیجه چنین رفتاری بی‌اعتمادی خواهد بود و این امر هم توقف‌ناپذیر است و متاسفانه آفتی است که گریبان کشور را گرفته و تا وقتی که برخی مسئولان رفتارهای‌شان اصلاح نشود خیلی نباید توقع اصلاح جامعه وجود داشته باشد.
برچسب ها: مصطفی درایتی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


دیگه اعتماده بر نمیگرده و از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشیم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۰۵:۱۵
چون ما ز دری پای کشیدیم، کشیدیم
امید ز هر کس که بریدیم، بریدیم
دل نیست چو کبوتر که چو برخاست نشیند
از گوشه بامی که پریدیم، پریدیم (386373)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها