به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۳۲۹۳۱

رکورد درآمد رجا در نوروز ۱۴۰۱ شکسته شد

رکورد درآمد رجا در نوروز ۱۴۰۱ شکسته شد
گروه اقتصادی: در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخش فنی و تعمیرات شرکت قطارهای مسافری رجا، عنوان شد که رکورد درآمد رجا در نوروز ۱۴۰۱ شکسته شد.به گزارش ایلنا، در این بازدید سه ساعته که با همراهی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، معاونان اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی و مدیرعامل شرکت رجا انجام شد، از کلیه بخش‌های فنی از جمله: تعمیر مولدها، کارخانجات تعمیرات اساسی و جاری، بازسازی‌ها و بخش‌های تعمیراتی قطارهای خودکشش بازدید شد.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید با برخی از کارگران حاضر در بخش‌های تعمیرات در خصوص وضعیت شغلی، ساعات کاری و حقوق و معیشت آنان به گفت‌و‌گو پرداخت.ناصر بختیاری، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در این بازدید با معرفی شرکت رجا، امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، گزارش عملکرد این مجموعه و اقدامات انجام شده در دروه جدید را تشریح و چالش‌ها و مشکلات این شرکت را مطرح کرد.

وی با اشاره به سهم ۹.۸ درصدی حمل و نقل ریلی از جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل کشور، گفت: حدود نیمی از این جابه‌جایی‌ها در بخش ریلی مسافری توسط شرکت رجا با سهم ۴.۴ درصدی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا به گستره زیاد حضور رجا در شبکه ریلی کشور و تنوع بالای قطارهای این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت با قطارهای خود که به انواع سه تا پنج ستاره زندگی تقسیم می‌شود به ۲۱ مرکز استان کشور تردد داشته که بخشی از آنها از مبدأ تهران به استان‌های دیگر و بخش مهم دیگر از مبدأ مشهد به مراکز استان‌ها تردد دارند.

بختیاری با اشاره به کمبود لوکوموتیو به عنوان نیروی کشش در این مجموعه، اظهار داشت: تعداد کل ناوگان رجا نزدیک به ۱۰۷۷ واگن اعم از مسافری، خدماتی و خودکشش است.وی تعیین تکلیف و مشخص شدن وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری در راه‌آهن به عنوان یک نهاد دولتی در صنعت ریلی را از مهمترین نیازمندی‌ها و ضرورت‌های این حوزه دانست. 

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از لزوم ورود رجا به حوزه باری و برنامه‌های در دست اقدام این شرکت برای انجام این پروژه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تغییر اساسنامه شرکت و امکان ورود به حوزه باری باید موافقت راه‌آهن را نیز در این خصوص اخذ کنیم یا اینکه شرکت ریلی باری را در زیرمجموعه رجا تشکیل بدهیم.

بختیاری افزود: با عنایت به برنامه‌ریزی انجام شده برای بازسازی اساسی، تعمیرات و آماده‌سازی قبل از نوروز، بیشترین تعداد ناوگان موجود شرکت رجا در ایام نوروز ۱۴۰۱ در سیر قرار گرفت و تعداد قطارها نیز افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از ثبت یک رکورد درآمدی خبر داد و خاطرنشان کرد: اصلاح برنامه‌ریزی مسیر واگن‌ها و متعاقب آن استفاده از واگن‌های نوسازی شده و نو برای برخی مسیرها، نهایتاً منجر به شکسته شدن رکورد درآمدی روزانه شرکت ‌رجا از ابتدای تأسیس در نوروز سال ۱۴۰۱ شد؛ این مهم با دستیابی به درآمدی بیش از چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در تاریخ‌های پنج و شش فروردین‌ماه تحقق یافت.
برچسب ها: قطار رجا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها