به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۳۲۹۹۱

خوزستان در هفته اول اردیبهشت؛ خاک و بارندگی

خوزستان در هفته اول اردیبهشت؛ خاک و بارندگی
گروه جامعه: مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی آغاز فعالیت سامانه بارشی در سطح استان از فردا و وزش باد شدید و برخاستن گرد و خاک همرفتی خبر داد.محمد سبزه‌زاری  اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز جو استان خوزستان پایدار است. از فردا یکشنبه سامانه ناپایدار بارشی وارد استان می‌شود.
 
وی افزود: این سامانه تا اواخر هفته در سطح استان خوزستان فعالیت خواهد کرد. در این مدت در برخی ساعات رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی و شرقی، وزش باد شدید موقتی بعضا در برخی نقاط طوفان لحظه‌ای و انتظار برخاستن گرد و خاک همرفتی به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و در نقاط مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
سبزه‌زاری افزود: لازم است در خصوص آبگرفتگی معابر با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، خطر صاعقه، افزایش سرعت باد، آسیب به محصولات کشاورزی و.... توجه و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه و رامهرمز با ۳۶.۸ و گتوند با ۱۱.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۱۷.۶ و ۳۶.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.
برچسب ها: هواشناسی خوزستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها