کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت گوشت در ترکیه جنجال به پا کرد

ایلنا , 4 ارديبهشت 1401 ساعت 12:50


گروه اقتصادی:قیمت فرآورده‌های گوشتی در ترکیه بین روسای انجمن‌های پرورش دهندگان و فروشندگان جنجال به راه انداخته است.نیهات چلیک، رئیس انجمن پرورش دهندگان گوسفند و بز TÜDKİYEB، در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه قیمت گوشت در روزهای آینده ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت، قصابان و دلالان را به قیمت گذاری ناعادلانه متهم کرد و آنها را "لابی گوشت" خواند.
 

وی با بیان اینکه یک بره توسط پرورش دهندگان به قصابی‌ها به طور میانگین به ازای هر کیلوگرم ۷۰ لیر ترکیه (۴.۷ دلار) به فروش می‌رسد، گفت: اما یک کیلوگرم گوشت بره تا ۲۰۰ لیر (۱۳.۶ دلار) به فروش می‌رسد.وی گفت: «قیمت یک کیلوگرم گوشت نباید از ۱۱۰ لیر (۷.۵ دلار) بیشتر شود.این مسئول صنفی ترکیه همچنین از دولت خواست تا تعداد مغازه‌های اداره شده توسط موسسه گوشت و شیر (ESK) را افزایش دهد و از طریق آن مغازه‌ها در بازار مداخله کند. در حال حاضر، تنها ۱۸ فروشگاه دولتی ESK در سراسر ترکیه وجود دارد.

از سوی دیگر، فضلی یالچینداق، رئیس فدراسیون قصابان گفت: هزینه‌های عملیاتی از جمله قبض برق و اجاره بها بسیار بالاست.وی گفت: «اگر در این موارد اشتباهی را می‌دانند، باید به مقامات مراجعه و شکایت کنند.


کد مطلب: 333116

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/333116/قیمت-گوشت-ترکیه-جنجال-پا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir