به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۳۳۱۲۴

زمین زدن بخش خصوصی به نفع هیچکس نیست

زمین زدن بخش خصوصی به نفع هیچکس نیست
گروه اقتصادی: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید تضعیف بخش خصوصی به پسرفت اقتصاد کشور منجر می‌شود و سلب اعتماد از بخش خصوصی به نفع هیچکس نیست.به گزارش ایسنا، فریال مستوفی اظهار کرد: بخش خصوصی از شفافیت بیشترین استقبال را می‌کند. خوشبختانه صورت‌های مالی همه شرکت‌هایی که در این شایعه‌سازی‌ها از آن‌ها نام برده شده در بورس موجود است. رئیس اتاق ایران هم به درستی از سازمان مالیاتی و وزارت صنعت درخواست بررسی مستقل بودجه و مناسبات مالی اتاق بازرگانی را داشته است. همینطور اتاق از تحقیق و تفحصی که در مجلس تصویب شده نیز استقبال می‌کند. همه این‌ها به این دلیل است که چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده صرفا شایعه‌پردازی است که معلوم نیست با چه هدفی انجام می‌شود.
 
مستوفی تاکید کرد: بالاخره در کشور قوه قضاییه و نهادهای مختلف نظارتی وجود دارد و تا محکومیتی از سوی این نهادهای موجه اثبات نشده است، به راه انداختن شایعات نادرست برای هیچ نهادی رویه درست و قابل قبولی نیست. متاسفانه هر روز در کشور گروهی با انگیزه‌های مختلف در مظان اتهام قرار می‌گیرد که این رویه باید اصلاح شود. هر نهاد و سازمانی تخلفات ثابت شده‌ای داشته باشد باید با آن برخورد شود. اما وقتی چنین چیزی از سوی قوه قضاییه و نهادهای نظارتی بررسی و اثبات نشده نباید در قالب شایعه و اتهام منتشر شود.

او با بیان اینکه نباید اجازه داد هر کسی از طریق رسانه شایعه‌سازی و طرح اتهام کند به سایت اتاق ایران گفت: یک رسانه نباید تنها به صرف اینکه مدارکی به دستش رسیده ادعایی را مطرح کند. بلکه باید این مدارک را بررسی کند و بعد از اطمینان از صحت آنها را منتشر کند. میان اینکه شرکت‌ها باید یک مقدار مشخص از سود خود را به اتاق پرداخت کنند و آنچه که واقعا پرداخت کرده‌اند فاصله زیادی وجود دارد. آنچه که پرداخت شده باید ملاک عمل و ارزیابی باشد و نه آنچه که باید پرداخت شود. متاسفانه در طرح این ادعاها به این نکته توجه نشده و آنچه باید پرداخت شود را برابر با پرداختی‌ها در نظر گرفته و بعد مدعی شده‌اند مبالغی در اتاق گم شده است.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تاکید کرد: نادرستی این ادعاها با یک بررسی از سوی نهادهای مرتبط کاملا قابل اثبات است. لذا امیدوارم برای اعاده حیثیت اتاق قوه قضاییه و نهادهای نظارتی سریع‌تر وارد شده و نتایج بررسی خود را منتشر کرده و با شایعه‌سازان هم برخورد کنند.
برچسب ها: فریال مستوفی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها