به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۳۳۱۵۶

تعرفه‌های دستوری جواب نمی‌دهد

تعرفه‌های دستوری جواب نمی‌دهد
گروه جامعه:معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به اختلاف نظر بر سر افزایش تعرفه‌های ۱۴۰۱، گفت: تعرفه‌های دستوری جواب نمی‌دهد.به گزارش مهر، علی سالاریان  اظهار داشت: سال گذشته شورای عالی بیمه سلامت، افزایش ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد که همان زمان گفتیم که این میزان افزایش، با قواعد علم اقتصاد سلامت و نرخ تورم در کشور، همخوانی ندارد.
 
وی ادامه داد: ثابت ماندن کیفیت خدمات سلامت، نیاز دارد که دولت پول سلامت را بپردازد. اما، با توجه به کمبود اعتبار بیمه‌ها، افزایش ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌ها برای سال ۱۴۰۱ در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شد.سالاریان با عنوان این مطلب که تعرفه‌ها بعد از تصویب در شورای عالی بیمه سلامت به سازمان برنامه و بودجه می‌آید، گفت: سازمان برنامه و بودجه بر روی تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه سلامت، نظر اصلاحی داشت و دارد. لذا، امیدواریم در هیأت دولت، واقع بینی حاکم باشد و عددی به تصویب برسد که چالش کمتری به سلامت مردم وارد کند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که تصویب افزایش ۲۸.۵ درصدی تعرفه‌ها را به صلاح نمی‌دانیم، افزود: متأسفانه ترکیب اعضای شورای عالی بیمه سلامت، عادلانه نیست و فقط یک نماینده فروش خدمات در این شورا حضور دارد که سازمان نظام پزشکی است. در عین حال، ۸ نماینده خریداران خدمت که بیمه‌ها و وزارت بهداشت هستند، در این شورا تصمیم گیری می‌کنند.سالاریان با عنوان این مطلب که تعرفه‌های دستوری جواب نمی‌دهد، گفت: جامعه پزشکی ملزم است تعرفه‌های مصوب را اعمال کند، اما این روش تصویب تعرفه، مثل آب اضافه کردن به آبگوشت خواهد بود.
برچسب ها: تعرفه پزشکی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها