به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۳۳۳۱۶۰

موتور خودرو با محلولی نانویی بدون نیاز به آب تمیز می‌شود

موتور خودرو با محلولی نانویی بدون نیاز به آب تمیز می‌شود
گروه علمی:شست‌وشوی موتور خودروهای سبک و سنگین بدون استفاده از آب میسر شد و نانوفناوری به یاری مدیریت مصرف آب در کشور آمد. این محصول پایه آب می باشد و بوسیله نانو ذرات آلودگی موتورخودرو را تمیز می کند و نیاز به مصرف آب نیز نمی باشد با توجه به خاصیت آنتی استاتیک از تجمع گرد و غبار بر روی موتورخودرو جلوگیری می‌کند. محصولی که توسط شرکت کیمیا شیمی سهند و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است.
 
موتور خودرو هم مانند هر چیز دیگری وقتی تمیز باشد بهتر کار می‌کند ولی تمیزکردن موتور مانند شستن سایر قسمت‌های خودرو نیست. وسایل نقلیه مدرن دارای قسمت‌های الکترونیکی زیادی مانند واحد کنترل الکترونیکی، جعبه فیوزها، سوئیچ‌ها و تعداد زیادی از اتصالات دیگر هستند که هیچ‌کدام از این اجزاء با آب رابطه خوبی ندارند.
اسپری کردن این اجزاء ظریف الکتریکی با جت H2O و یا بخار هم به احتمال زیاد نتیجه بدهد ولی با آن هم دو حالت ممکن است، در بهترین حالت، موتور روشن نمی‌شود و در بدترین حالت، پرداخت خسارت‌های زیاد و تعمیرات گران است. پیشرفت خودروها و پیچیدگی مدارات الکترونیکی در آن‌ها، همگی خواستار تغییر روش تمیز کردن موتور و اجزای برقی آن شده است. این محصول کمک می کند تا هم خودرو با کمترین آسیب و نقص فنی شست و شو شود و هم در مصرف آب صرفه جویی چشمگیری صورت گیرد.

از جمله مزایای این محصول می توان به عدم سمیت، حفاظت از محیط زیست، استفاده از مواد اولیه کاملا طبیعی و داخلی، خواص آنتی استاتیک و خواص آنتی‌باکتریال آن اشاره کرد که این محصول را به یک محصول کاربردی و قابل اطمینان برای کاربران تبدیل کرده است.
برچسب ها: نانو فناوری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها