به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۳۳۱۶۴

نوشیدنی هایی که ما را بیدار نگه می دارند

نوشیدنی هایی که ما را بیدار نگه می دارند
گروه علمی:بعضی شب ها  که می خواهیم درس بخوانیم یا کارهای عقب مانده را انجام دهیم نیاز داریم قدری دیرتر بخوابیم ؛ برخی نوشیدنی ها ما را بیدار نگه می داند. در این مطلب با چند نوشیدنی برای دیرتر خوابیدن یا داشتن خوابی کم‌تر و سبک‌تر آشنا می‌شوید؛ هر چند استفاده بیش از اندازه از این نوشیدنی‌ها اصلا برای بدن و سلامت شما مناسب نیست.

شکلات داغ
نوشیدنی‌های شکلاتی به همراه شیر، به بیدار ماندن شما کمک می‌کند. دوپامین محرک قدرتمندی است که در اثر خوردن نوشیدنی‌های شکلاتی در بدن شما به وجود آمده و باعث از بین رفتن خواب آلودگی تان می‌شود. این نوشیدنی‌ها همچنین باعث افزایش شادی در روحیه شما خواهد شد.

آب سرد
آّب سرد ارزان ترین، سالم‌ترین و به صرفه‌ترین راه برای شب بیداری می‌باشد. اگر قرار است یک شب طولانی را برای انجام کاری بیدار بمانید، می‌توانید یک بطری آب فوق العاده سرد در کنارتان قرار داده و بعضا نیز گاهی کمی از آن را به صورت خود بپاشید. این روش ضد خواب باعث نیاز بیش‌تر شما به دستشویی رفتن نیز خواهد شد، که این مساله نیز، از مسائلی است که به بیدار ماندن افراد کمک می‌کند.

قهوه
قهوه داغ، یکی از بهترین نوشیدنی ها‌ی کافئین دار برای مشتاقان و علاقه‌مندان به بیداری رز شب است. البته نوشیدن مداوم قهوه باعث واکنش مغز شما شده و اثر کم خواب کردن آن را از بین می‌برد و آن را صرفا به یک نوشیدنی انرژی زا برای شما تبدیل می‌کند. قهوه نوشیدنی سالمی است که کالری بالایی نداشته و باعث افزایش وزن در شما نمی‌شود.

چای جینسینگ
این نوشیدنی با برند‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. البته باید توجه کنید که جملات تبلیغاتی زیاد مهم نیستند و مهم‌تر از آن‌ها هدف شما است. این چای انرژی شما را برای یک شب بی خوابی تامین می‌کند، اما مصرف مداوم آن مانند نوشابه‌های انرژی زا باعث بروز مقاومت بدن شما به اثرات آن خواهد شد.
برچسب ها: قهوه چای
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها