به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۳۳۳۱۸۲

محبوبیت بایدن همچنان در قعر

محبوبیت بایدن همچنان در قعر
گروه بین الملل: نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، میزان محبوبیت جو بایدن به دنبال تجربه چندین شکست توسط دولتش همچنان در حوالی پایین‌ترین ارقام ثبت‌شده برای او قرار دارد.
نتایج این نظرسنجی موسسه گالوپ نشان داد که حدود ۴۱ درصد از بزرگسالان آمریکایی عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری‌اش را با گذشت بیش از یک سال از دوران ریاست جمهوری او تایید می‌کنند؛ رقمی که مشابه با پایین‌ترین محبوبیت‌های ثبت‌شده برای او در بین آمریکایی‌ها تاکنون است.
در عین حال ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی جدید نیز با عملکرد بایدن در ریاست جمهوری مخالفت کرده‌اند. این در حالی است که وضعیت در اوایل ورود جو بایدن به ریاست جمهوری تقریبا برعکس بود و در ابتدای ریاست جمهوری او ۵۷ درصد از بزرگسالانی که در یک نظرسنجی شرکت کردند عملکرد بایدن در ریاست جمهوری را تایید کردند.
گالوپ متذکر شد که میانگین محبوبیت ثبت‌شده برای بایدن تا به این مقطع از ریاست جمهوری‌اش، کمتر از میانگین ثبت‌شده برای همه روسای جمهور قبل از او در آمریکا از دهه ۱۹۵۰ تاکنون در مقطع مشابه در ریاست جمهوری آنها به استثنای دونالد ترامپ است که در آن مقطع میانگین محبوبیت ۳۹.۱ درصدی داشت.
این در حالی است که چندین تن از روسای جمهور آمریکا در دوران بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون در نخستین دور از ریاست جمهوری خود حتی میانگین محبوبیت بالای ۵۰ درصد داشتند و از میان آنها سه تن شامل جان اف. کندی، جورج اچ.دبلیو. بوش و جورج دبلیو. بوش ارقام بالای ۷۰ درصد داشتند.
محبوبیت جو بایدن از زمان رسیدن او به ریاست جمهوری در ژانویه ۲۰۲۱ تاکنون به طور مداوم تنزل یافته و نتیجه این نظرسنجی اخیر نیز از روند نظرسنجی‌های دیگر اخیر از جمله یک نظرسنجی پلتیکو-مورنینگ کانسالت مربوط به ماه گذشته میلادی که میزان محبوبیت بایدن را در حدود ۴۵ درصد تعیین کرد، پیروی کرده است.
این وضعیت محبوبیت بایدن می‌تواند نهایتا روی انتخابات میان‌دوره سال جاری میلادی در آمریکا و در حالی که دموکرات‌ها به دنبال دفاع از اکثریت شکننده خود در مجالس کنگره این کشور هستند، تاثیر بگذارد.
تحلیلگران گالوپ گفتند: هر چند که ممکن است محبوبیت بایدن از اکنون تا انتخابات پاییز افزایش یابد اما چنین اتفاقی بر خلاف سابقه تاریخی محبوبیت روسای جمهور آمریکا در دومین سال ریاست جمهوری آنها خواهد بود.
بایدن از زمان رسیدن به ریاست جمهوری با چندین چالش عمده از جمله خارج کردن پرآشوب ارتش آمریکا از افغانستان، افزایش قیمت‌های مواد غذایی و سوخت، جهش در موارد ابتلای به کووید ۱۹ و موج تلاش مهاجران برای ورود به خاک آمریکا از مرز جنوبی این کشور مواجه شده است.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها