به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۳۳۲۹۰

رژیم غذایی تابستانی که معجزه می‌کند

رژیم غذایی تابستانی که معجزه می‌کند
گروه علمی: کارشناسان تاکید می‌کنند افراد مبتلا به بیماری دیابت لازم است، در فصل تابستان که روزها طولانی‌تر است و دما و رطوبت بالا می تواند تأثیر نامطلوبی بر سطح قند خون داشته باشد. آگاهانه مواد غذایی خود را انتخاب و مصرف کنند.

 کارشناسان تاکید می‌کنند، افراد مبتلا به بیماری دیابت لازم است، آگاهانه مواد غذایی خود را انتخاب و مصرف کنند؛ به ویژه در فصل تابستان که روزها طولانی‌تر است و دما و رطوبت بالا می تواند تأثیر نامطلوبی بر سطح قند خون این افراد داشته باشد.

آب نارگیل، سالاد سبزیجات تازه، موز، سیب و انواع توت‌ها می توانند بخشی از رژیم غذایی تابستانی مناسب دیابتی‌ها باشند.هیدراته بودن، پرهیز از غذاهای نشاسته‌ای و رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند در هوای گرم سالم بمانند. جدای از مصرف کافی آب، آب نارگیل و آب خیار افزودنی‌های سالمی به رژیم غذایی تابستانی هستند. سالاد سبزیجات تازه در تابستان یک میان وعده خوب در میان وعده‌های غذایی است، در حالی که میوه‌هایی مانند موز، سیب و انواع توت نیز می‌توانند همراهان تابستانی افراد مبتلا به دیابت باشند.همان‌طور که گرمای شدید بر سلامتی تأثیر می‌گذارد، سیدانت بهارگاوا، متخصص تناسب اندام و تغذیه گزینه‌های غذایی سالم را برای افراد مبتلا به دیابت در فصل تابستان پیشنهاد می‌کند:

- آب نارگیل
- آب دم‌کرده میوه‌ها
- دمنوش‌های گیاهی
- چای‌های بدون قند افزوده مانند چای سبز و سیاه 
- آب خیار
- آب  دانه چیا
به گفته این متخصص، بهترین سبزیجات برای افراد مبتلا به دیابت در فصل تابستان نیز عبارتند از: 

- اسفناج
- کلم بروکلی
- چغندر
- گل کلم
- نخود فرنگی

برای دیابت‌ها، مصرف غذاهای غیر نشاسته‌ای باعث می‌شود سطح قند خون بهتر مدیریت شود. سبزی‌ها و سبزیجات غیر نشاسته‌ای رژیم غذایی مناسبی را ارائه می‌دهند که همراه با ورزش به ایجاد یک سبک زندگی سالم کمک می‌کند. نان، برنج و سیب زمینی دارای نشاسته هستند و با سطح گلوکز خون تداخل دارند. سبزیجات تازه به دلیل داشتن فیبر بالا به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند.سیدانت بهارگاوا، مصرف میوه‌هایی را که در زیر مشاهده می‌کنید به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کند: 
- توت فرنگی
- تمشک
- بلوبری
- پرتقال 
- هلو
- آلو
- گلابی
بیشتر میوه‌های تازه به دلیل شاخص گلیسمی پایین تا متوسط، در مقایسه با سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند نان باعث افزایش شدید سطح گلوکز خون نمی‌شوند. گنجاندن میوه‌های کم کربوهیدرات و غنی از فیبر مانند موز، سیب و حتی انواع توت‌ در رژیم غذایی تابستانی معجزه می‌کند.
برچسب ها: رژيم غذايي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها