به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۳۳۳۷۷

پیش‌بینی جالب برانکو از سرنوشت ایران در جام جهانی

گروه ورزشی: برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات تیم ملی عمان معتقد است ایران شانس بالایی برای صعود از گروه خود دارد.
پیش‌بینی جالب برانکو از سرنوشت ایران در جام جهانی
در هفته های اخیر شایعاتی در مورد احتمال جدایی برانکو ایوانکوویچ از تیم ملی عمان، بازگشت به کرواسی و در دست گرفتن هدایت تیم دینامو زاگرب تا پایان فصل منتشر شده بود. اما برانکو در مصاحبه ای مفصل با سایت تی پورتال، در این رابطه و البته مسائل دیگری توضیحاتی ارائه داده و البته تاکید کرد در کرواسی قدر بازیکنی مانند صادق محرمی را نمی دانند.
احتمال بازگشت به کرواسی و دینامو زاگرب: "دو سال دیگر با تیم ملی عمان قرارداد دارم و نه من و نه اطرافیانم به این موضوع فکر نکرده ایم. هیچ تماسی وجود نداشت و البته من هرگز پیشنهاد هدایت موقت تیمی را قبول نمی کنم. تصمیم گرفتم در خارج از کشور بمانم و بنابراین اصلا به این موضوع و به بازگشت به فوتبال کرواسی هم فکر نکردم.
منچستریونایتد همین مشکل را دارد، زیرا رالف رنگنیک نیز تنها یک راه حل موقت بود و این یک پیام بد برای همه است. همین اتفاق الان در مورد آنته چاچیچ می افتد. من بسیار متاسفم که هواداران با او چنین رفتاری کردند، اما آنها از همه مهمتر هستند. به نظر من باید حداقل در این پنج هفته از او حمایت می شد. فکر نمی‌کنم این پیام خوبی از سوی باشگاه باشد، اما پیدا کردن کسی که سیستم، شرایط و بازیکنان را بشناسد و بتواند خود را با اوضاع وفق دهد واقعا سخت است."

نامزدهای احتمالی هدایت دینامو: "من باید کمی بیشتر توضیح بدهم. مربیان زیادی از کشور ما در جام جهانی قطر حضور خواهند داشت و دو نفر به نام های زلاتکو دالیچ و دراگان اسکوچیچ اهل کرواسی هستند. این نشان می دهد که مربیان این منطقه چقدر خوب هستند و مدارس آموزشی ما باکیفیت عمل کرده اند. متاسفانه ما به اندازه اسپانیایی‌ها بازاریابی خوبی نداریم و دانش ما به این اندازه همه جا معرفی نشده است.
من هر جا می روم می گویم مربیان ما بهترین هستند و این از نتایج مشخص است. حتی با باشگاه های کوچک تر نیز مربیان اهل کرواسی موفق به کسب عناوین کسب می شوند. این روند را می توان در نتایج کرواسی مشاهده کرد، زیرا ما طی دو سال به موفقیت های بزرگی در جهان دست یافتیم. تنها مشکلی که وجود دارد این است که مربیان جوان در باشگاه های بزرگ فرصت پیدا می کنند و به دلیل اینکه بار سنگین کسب موفقیت و نتایج درخشان بر دوش آنها است، وارد حاشیه می شوند.

ممکن است برخی از آنها هنوز شایستگی لازم برای قرار گرفتن در چنین پست هایی را نداشته باشند. به همین دلیل بسیاری از مربیان جوان، با کیفیت و جاه طلب خیلی سریع شغل خود را از دست می دهند. صرف نظر از هر چیز، شما برای کار در باشگاه هایی مانند دینامو، هایدوک و ریجکا باید تجربه لازم را داشته باشید.
اثرگذاری روزهای حضور در میدان در عرصه مربیگری: "من معتقدم آن دوران خیلی به من کمک کرد. من از سال 1972 تا 1983 در وارتکس بازی کردم و به عنوان یک بازیکن نوجوان در تیم های کرواسی و حتی تیم ملی نوجوانان یوگسلاوی حضور داشتم. در نسل من بازیکنانی چون شورجاک و موژینیچ و بازی می کردند و بنابراین من با بازیکنان واقعا درجه یکی همبازی بودم.
اما در آن زمان بازیکنان تنها در سن 28 سالگی به خارج از کشور می رفتند و تمرکز روی کیفیت بسیار بالاتر بود. با این حال وارتکس در دوران حضور من در دسته دوم همراه با زاگرب و اوسیک برای مقام اول مبارزه می کرد. این نسل معروف زاگرب بود که شامل آنتولیچ، اسمولک، روچلیاک، جکیک و لیپوواچ بود. در اوسیک نیز بازیکنانی گرانیا، لوکاچویچ، لیوپکو پتروویچ، یورداش و دومانچیچ بازی می کردند. همه این بازیکنان بعدها در لیگ دسته اول خیلی موفق شدند. اما من بیشتر درگیر تحصیل و دانشگاه بودم و من از این بابت پشیمان نیستم."

عدم راهیابی عمان به جام جهانی: "ما خیلی ناراحتیم، زیرا عمان قطعا تیم درجه یک فوتبال آسیایی نیست، اما ژاپن و چین را شکست دادیم و با استرالیا مساوی کردیم. ما تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته، خوب بازی کردیم و تیمی ساختیم که از آن رختکن هشت بازیکن پس از جام عرب و مسابقات مقدماتی، به تیم هایی از کشورهای خاورمیانه فروخته شدند. می توانستیم یک شگفتی جهانی رقم بزنیم. اگر به جام جهانی صعود می کردیم انگار واراژدین قهرمان اروپا شده بود، توجه کنید دینامو نه، بلکه واراژدین.
انتقال صادق محرمی به کرواسی: "محرمی بازیکن ثابت تیم ملی ایران بوده و زیر نظر دراگان اسکوچیچ به جام جهانی خواهد رفت. ایران شانس بالایی برای صعود از گروه خود دارد. نه تنها در صادق محرمی در ترکیب تیم ملی حضور دارد، بلکه بازیکن مهمی محسوب می شود. اما من تعجب می کنم که دینامو به این بازیکن احترام نمی گذارند و البته نمی توانم دخالت کنم، زیرا هر یک از مربیان دیدگاه خاص خود را دارند.
او فوق العاده قدرتمند، بسیار سریع و تهاجمی است و در نبردهای یک به یک خوب عمل می کند. در عمان نیز بازیکنانی هستند که پتانسیل بازی در فوتبال اروپا را دارند. ما یک دروازه بان به نام ابراهیم المخاینی 24 ساله داریم که پتانسیل فوق العاده ای دارد. همچنین دفاع راست ما امجد از پتانسیل اروپایی بازی در اروپا برخوردار است. اما وقتی کسی از بازیکنان عمانی نام می‌برد، بلافاصله همه سوال می کنند که این بازیکنان از کجا پیدا می شوند."

درخشش ماه های اخیر لوکا مودریچ: به سختی می توان کلماتی را برای توصیف و ستایش او پیدا کرد. باور کردنی نیست که او در این سن و سال چنین بازیکن مهمی برای کرواسی و به خصوص رئال مادرید محسوب می شود. بدون مودریچ، رئال مادرید 30 درصد ضعیف تر است و هیچ راه حل خلاقانه ای در سبک بازی این تیم وجود ندارد. چنین بازی سازهایی در دنیا بسیار بسیار کم هستند و او سرنوشت بازی را رقم می یزند. تیم ملی کرواسی هم به مودریچ و بازی اش وابسته است و قطعا خداحافظی او این یک مشکل بزرگ خواهد بود.
متاسفانه اینطور است و طبیعت کار خودش را می کند و سوال اینجاست که بعد از جام جهانی چه اتفاقی خواهد افتاد. اما خوشبختانه فکر می کنم بتوانیم نبود لوکا مودریچ را جبران کنیم، زیرا بازیکنی داریم که خصوصیات بسیار مشابهی با او دارد و نامش لورو ماجر است. ما لوکا ایوانوشک را هم داریم و اینها همگی هافبک های مدرنی هستند که می توانند جایگزین لوکا مودریچ شوند، اما ما باید به این اتفاق عادت کنیم."
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها