به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۳۳۳۸۱۲

صدور حكم ۵ سال حبس برای سوچی

صدور حكم ۵ سال حبس برای سوچی
 گروه بین الملل: آنگ سان سوچی پس از اینکه به اتهام فساد مالی و دریافت حدود ۱.۳ میلیون دلار شمش طلا و وجه نقد از یک متحد سیاسی نزدیک به خود مجرم شناخته شد، دادگاهی او را به پنچ سال زندان محکوم کرد و انتظار می‌رود در نشستی که بایدن با رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا خواهد داشت، پیرامون این پرونده گفت‌وگو شود.
 «فیو مین تین»، یکی از وزرای ارشد یانگون (بزرگترین شهر میانمار) علنا اعترف کرد که او ۶۰۰ هزار دلار وجه نقد و ۲۵ پوند طلا به آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل ۱۹۹۱ که با کودتای سال گذشته ارتش میانمار از قدرت برکنار شد، داده است.فیو مین تین که زمانی به عنوان جانشین سوچی در نظر گرفته می‌شد، در ماه اکتبر سال گذشته در دادگاه شهادت داد که در ازای حمایت سوچی، به او پول و طلا داده است؛ اتهامی که این رهبر برکنار شده میانمار آن را «پوچ و بی‌معنی» توصیف کرده است. همچنین، دادگاه به وکلای او اجازه اظهارنظر درخصوص این پرونده را نداد.از طرفی، برکناری آنگ سان سوچی علاوه بر میانمار سر و صدایی را هم در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا به راه انداخته است و انتظار می‌رود طی نشستی که ماه آینده جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران "مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا" (آسه‌آن) در واشنگتن دارد، پیرامون موضوع و پرونده آنگ سان سوچی گفت‌وگو شود.
ارتش میانمار پس از مطرح کردن اتهامات تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ و افزایش تنش سیاسی در این کشور قدرت را در اول فوریه سال بعد آن به دست گرفت. ارتش میانمار در همان تاریخ میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور را بازداشت و اعلام کرد که قدرت به مین آنگ هلاینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.
پس از آن اعتراضات مردمی به کودتا در سراسر میانمار آغاز و در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش علیه معترضان و گروه‌های دیگر حدود هزار نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.

 
برچسب ها: آنگ سان سوچی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها