به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۳۳۸۴۳

بلینکن: تهدید سپاه همچنان ادامه دارد

بلینکن: تهدید سپاه همچنان ادامه دارد
گروه سیاسی: وزیر خارجه آمریکا گفت که تهدید مستمری از سوی سپاه پاسداران ایران علیه مقامات فعلی و سابق آمریکا وجود دارد. او همچنین تاکید کرد که از نظر آمریکا بازگشت به توافق اتمی بهترین راه مقابله با چالش هسته‌ای ایران است.
آنتونی بلینکن،  در برابر کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور تأیید کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران "تهدید مستمری" علیه مقامات سابق و کنونی آمریکا است.
بر اساس گزارش‌ها وزارت امور خارجه آمریکا ماهانه دو میلیون دلار برای محافظت از مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده و برایان هوک، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور ایران پرداخت می‌کند.بلینکن همچنین گفت که آمریکا "در چارچوب هر گونه تعاملی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ایران دارد یکی از پیام‌های مهمی که فرستاده این است که حکومت ایران باید به تهدید شهروندان آمریکایی پایان دهد".
وزیر خارجه آمریکا گفت که پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران و شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی، این گونه حملات علیه مقامات آمریکایی از سال ۲۰۱۹ تا سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
گروهی از سناتورها، نمایندگان حزب جمهوریخواه و اعضای حزب دموکرات در کنگره به‌شدت با تلاش‌های دولت بایدن برای احیای مجدد توافق هسته‌ای به شکل سابق مخالفت می‌کنند.
از جمله این افراد باب منندز، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی و جیمز ریش، عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه هستند که با اشاره به "محدودیت‌های" برجام از "نادیده گرفتن برنامه موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای آن" از سوی جو بایدن انتقاد کرده‌اند. با این حال بلینکن تاکید کرد که توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بهترین راه برای مقابله با چالش هسته‌ای ایران است.
در بحبوحه مذاکرات برجام، ایران بر حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا پافشاری کرده است. بلینکن تنها راه حذف نام سپاه از این فهرست را انجام "اقدامات لازم" توسط ایران دانست. او گفت، ایران "می داند باید چه کاری انجام دهد تا این اتفاق بیفتد".بلینکن افزود که حتی در صورت احیای برجام اگر ایران تعهدات خود برای برداشتن تحریم‌ها را نقض کند، اقدامات تنبیهی مجددا به اجرا گذاشته خواهند شد.
او از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای و سیاست "فشار حداکثری" او انتقاد کرد و گفت که این روش موثر نبوده و"خروج از برجام باعث شده سرعت گریز هسته‌ای ایران به چند هفته کاهش پیدا کند".بلینکن هشدار داد، جمهوری اسلامی بدون توافق اتمی با قدرتی که از دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد گرفت، جسورتر خواهد شد.
دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و با روی آوردن به سیاست "فشار حداکثری" تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران به اجرا گذاشت. جمهوری اسلامی از آن زمان بر سرعت پیشرفت برنامه هسته‌ای خود به شکل قابل توجهی افزوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها