به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۳۳۸۴۹

ترکیه هندوانه از ایران وارد می‌کند

ترکیه هندوانه  از ایران وارد می‌کند
گروه اقتصادی: نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید ترک‌ها با هدف حفظ منابع آبی خود میزان کشت هندوانه را کاهش داده و این محصول کشاورزی را از ایران وارد می‌کنند.
اسماعیل مرادیان  گفت: برای تولید یک کیلو هندوانه حداقل باید ۳۰۰ لیتر آب مصرف کرد، از این‌رو میزان صادرات هندوانه از ایران به ترکیه شدت گرفته است.او افزود: کانتینرهای ترک برای حمل هندوانه میدان اصلی میوه‌ و تره‌‌بار را محاصره کرده‌اند؛ به‌طوری‌که روزانه بیش از ۷۰۰ کانتینر هندوانه از ایران به ترکیه صادر می‌شود. این مسئله باعث شده است که قیمت این میوه در میدان اصلی میوه و تره‌بار افزایش پیدا کند.این گزارش می‌افزاید قیمت هندوانه در میدان به کیلویی هشت هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.ایران سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد متر مکعب آب مصرف می‌کند که نسبت به ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۰درصد افزایش یافته است.۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی، هشت درصد خانگی و دو درصد در صنایع استفاده می‌شود.مصرف آب ترکیه سالی ۴۴ میلیارد متر مکعب است که ۷۴ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.




 
برچسب ها: هندوانه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها