به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۳۳۹۵۰

بزرگترین الماس جهان حراج شد

بزرگترین الماس جهان حراج شد
گروه اقتصادی: بزرگترین الماس آبی جهان که تا به حال به حراج گذاشته شده است به قیمتی حدود ۴۵۱ میلیون دلار هنگ‌کنگ معادل ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد.بنابر اعلام حراج ساتبیز، این جواهر عظیم ۱۰/۱۵ قیراطی در هنگ‌کنگ پس از یک مزایده هشت دقیقه‌ای که صحنه رقابت چهار خریدار شده بود، فروخته شد. پیشنهاد برنده را یک خریدار ناشناس از طریق تلفن ارائه کرد که از برآورد ۴۸ میلیون دلاری نخستین فراتر بود.

این الماس کمیاب در سال ۲۰۲۱ در معدن کولینان آفریقای جنوبی پیدا شد و بالاترین درجه‌هایی که الماس‌های رنگی بر اساس آن قضاوت می‌شوند را کسب کرده است.بر اساس بیانیه ساتبیز، موسسه گوهرشناسی آمریکا این جواهر را به عنوان "آبی روشن زنده” طبقه بندی کرده است، بالاترین درجه‌بندی رنگ که به کمتر  یک درصد از الماس‌های آبی ارسال شده به این سازمان تعلق گرفته است.

ساتبیز با توصیف این الماس به عنوان "بسیار نادر”، اعلام کرده است که تنها پنج جواهر با وزن بیش از ۱۰ قیراط تا کنون در این حراج به نمایش درآمده‌اند. هیچ یک از آنها تا به حال بیش از ۱۵ قیراط نبوده و "ظاهر این گوهر بی‌عیب و نقص، به خودی خود، این حراج را به یک رویداد برجسته تبدیل کرده است".
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها