به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۳۳۴۰۳۸

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
گروه اقتصادی: قیمت خودرو طی روزهای گذشته آرامش نسبی گرفته، با این حال در شرایط آرامش هم برخی خودروها روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند. کارشناسان معتقدند افزایش قیمت‌ها متاثر از تورم کلان کشور است. قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.
قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:
پراید ۱۱۱ به ۲۰۲ میلیون تومان رسید.
پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان معامله شد.
دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۱
هم‌اکنون با قیمت ۴۹۹ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. دنا معمولی ۱۴۰۱ نیز به ۳۸۶ میلیون تومان رسید.
 
قیمت خودروهای پرطرفدار
تیبا هاچ‌بک پلاس در این هفته تا قله ۲۱۳ میلیون تومان پرواز کرد.پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز هم‌اکنون در محدوده قیمتی ۳۰۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به ۳۴۷ میلیون تومان رسید.پژو پارس اتوماتیک نیز تا ۴۴۵ میلیون تومان پیش رفت.تارا اتوماتیک که طرفداران خاص خود را دارد طی این روزها با قیمت ۵۸۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودرو چه با قرعه‌کشی و چه با حذف قرعه‌کشی، متاثر از تورم کلان کشور، در حال افزایش است.او توضیح داد: با قیمت‌گذاری دستوری نمی‌توان جلو افزایش قیمت را گرفت. بدون تغییر در رفتار مالی و شیوه اداره دولت نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد. راهکار حل این مشکلات نیز سیاسی است و به اقتصاد سیاسی کشور ارتباط دارد.پیش از این بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسد و قیمت دلار نیز ثبات پیدا نکند، قیمت همه اقلام در آینده افزایش می‌یابد.
برچسب ها: بازار خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها