به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۳۳۴۱۲۹

موتورسیکلت‌های ۴۰۰ میلیونی در بازار ایران

موتورسیکلت‌های ۴۰۰ میلیونی در بازار ایران
گروه اقتصادی: قیمت روز موتورسیکلت دچار نوسان شدید شده است؛ بنابراین موتورسیکلت دیگر یک وسیله ارزان نیست و اگر بخواهید یک موتور با کیفیت مناسب خریداری کنید، باید به اندازه یک خودرو داخلی دست به جیب شوید.گرانی بی سابقه موتورسیکلت باعث شده تا مشتریان بعضا موتور‌های خود را تعمیر کنند و یا در حالت ایده آل به سمت خرید موتورسیکلت‌های دست دوم حرکت کنند. همچنین با توجه به تحولات قیمتی، بازار تعمیرات موتورسیکلت نیز رونقی بسیار پیدا کرده است، چون بسیاری از افراد با افزایش مشکلات در موتورسیکلت به جای خرید، این روز‌ها به تعمیر موتورسیکلت خود می‌پردازند؛ به‌ویژه کسانی که با این وسیله نقلیه، مشاغلی مانند پیک‌موتوری و کار از طریق اپلیکیشن‌های نامه‌رسان و غذارسان را تجربه می‌کنند.

بازار پررونق تعمیرات موتورسیکلت
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: به دلیل گرانی موتورسیکلت و جهش قیمتی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کسانی که با افزایش مشکلات موتور خود به تعویض آن روی می‌آوردند، اکنون به تعمیر موتورسیکلت خود پرداخته اند.محمد خادم منصوری افزود: تقاضا برای خرید موتورسیکلت بسیار کاهش یافته و مردم ترجیح می‌دهند اگر مجبور به خرید هستند، ارزان‌ترین موتورسیکلت بازار یعنی هوندا ۱۲۵ CDI را خریداری کنند.

تولید موتورسیکلت یک چهارم شد
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: تولید موتورسیکلت در حالی چند سال گذشته در ایران ۸۰۰ هزار دستگاه بود که در حال حاضر میزان تولید این وسیله نقلیه به ۲۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است.خادم منصوری ادامه داد: قطعات موتورسیکلت‌های موجود در بازار تماما وارداتی است و به عبارت دیگر موتورسیکلت‌ها در داخل مونتاژ می‌شوند.

ارزان‌ترین موتورسیکلت در بازار ایران
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: ارزان‌ترین موتورسیکلت در بازار ایران یعنی هوندا ۱۲۵ CDI، ۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.خادم منصوری ادامه داد: قیمت موتورسیکلت‌های گران قیمت در بازار گا‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد که مربوط به برند کویر است.

موتورسیکلت‌های هندی در ایران مونتاژ می‌شوند
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: در حال حاضر برند یاهاما از ۱۳۰ میلیون تومان آغاز می‌شود. تفاوت موتورسیکلت‌های گران قیمت با ارزان این است که این موتور‌ها مجهز به تکنولوژی روز هستند.خادم منصوری با بیان اینکه واردات موتورسیکلت به صورت دستگاه کامل نداریم، گفت: حتی موتورسیکلت‌های هندی هم در ایران مونتاژ می‌شوند. همه قطعات از هند وارد می‌شود و برای خدمات پس از فروش در ایران مونتاژ می‌شوند.

پیش بینی قیمت موتورسیکلت در ماه‌های آینده
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: مردم بیشتر به سمت خرید هوندا ۱۲۵ به دلیل قیمت ارزان آن هستند. برخی برند‌های هندی هم به دلیل کیفیت در میان مردم طرفدار دارد.خادم منصوری در مورد وضعیت قیمت موتورسیکلت در ماه‌های آینده گفت: فکر نمی‌کنم افزایش قیمت زیادی را در بازار موتورسیکلت در پیش رو داشته باشیم، چون وقتی در بازار تقاضا نیست، افزایش قیمت توجیهی ندارد.

گران فروشی در برخی نمایندگی‌های فروش موتورسیکلت
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران در مورد مشکل اصلی بازار در حال حاضر گفت: شاهد برخی گران فروشی‌ها در بازار موتورسیکلت هستیم و به همین منظور لازم است اتحادیه‌ها در هر صنفی بر مغازه‌ها و نمایندگی‌ها نظارت داشته باشند؛ البته نظارت صرف کافی نیست. به طور مثال وقتی اتحادیه راجع به قیمت موتورسیکلت اعتراض دارد و شاهدیم که موتورسیکلت یک برند چقدر وارد و چقدر تمام شده و چقدر فروش می‌رود، می‌بایست یک ارگانی باشد که گزارش اتحادیه را تخصصی بررسی و با گران فروشی برخورد کند.
خادم منصوری ادامه داد: در بازار موتورسیکلت، یک سری مشکلات مردم را تهدید می‌کند. ما در اتحادیه با این مشکل مواجهیم که برخی موتورسیکلت فروشان، گران فروشی می‌کنند یا سند به نام خریدار نمی‌زنند. برای جلوگیری از این تخلفات، لازم است اتحادیه ورود و بازرسی کند و بازوی اجرایی داشته باشد تا مانع برخی سوءاستفاده‌ها شود. به طور مثال، غرفه‌هایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش موتورسیکلت می‌پردازند و، چون این فروشگاه‌ها زیر نظر اتحادیه کشوری فروشگاه‌ها هستند نظارتی بر کار این دفاتر فروش نیست.
قیمت انواع موتورسیکلت‌های بازار را در زیر مشاهده می‌کنید:
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: موتورسیکلت‌
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها