به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۳۴۱۵۲

اوپک‌پلاس به توافق موجود پایبند می‌ماند

اوپک‌پلاس به توافق موجود پایبند می‌ماند
گروه اقتصادی: احتمال می‌رود اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس در نشست وزارتی ۱۵ اردیبهشت‌ماه به توافق موجود پایبند باشند و برای ماه ژوئن طبق روال گذشته اندکی افزایش تولید را در نظر گیرند.به گزارش ایلنا، ۶ منبع از ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) اعلام کردند که اوپک‌پلاس ممکن است به توافق کنونی خود پایبند بماند و در نشست پنجم ماه مه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) با افزایش اندک دیگری در ژوئن موافقت کند، این در حالی است که روسیه انتظار دارد تولید خود را بیشتر کاهش دهد.

کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس از زمان شیوع ویروس عالم‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) در سال ۲۰۲۰ میلادی و تأثیر منفی آن بر شرایط تقاضا و قیمت‌های جهانی نفت خام، تصمیم گرفتند در اقدامی جمعی به‌منظور بهبود شرایط بازار و قیمت‌های نفت، از مقدار عرضه خود بکاهند.بر اساس توافق ژوئیه پارسال، ائتلاف اوپک‌پلاس قرار است تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی ماهانه ۴۳۲ هزار بشکه در روز عرضه خود را افزایش دهند تا توافق کاهش عرضه خود را به‌طور کامل تسهیل کنند. ائتلاف اوپک‌پلاس ماه گذشته میلادی افزایش عرضه ۴۳۲ هزار بشکه‌ای را برای ماه مه تصویب کرد.

مصرف‌کنندگان بزرگ به رهبری ایالات متحده آمریکا، با توجه به اثر منفی تحریم‌های غرب بر عرضه نفت روسیه، این ائتلاف را برای شتاب‌بخشی به افزایش عرضه نفت زیر فشار گذاشته‌اند. با این حال، ائتلاف اوپک‌پلاس به تلاش خود برای عرضه در قالب توافق کنونی ادامه داده است و احتمال می‌رود این روند تداوم داشته باشد.

داده‌ها نشان می‌دهد ائتلاف اوپک‌پلاس در ماه مارس با توجه به کاهش تولید نفت روسیه، روزانه یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه کمتر از اهداف تولید تعیین‌شده در توافق کنونی عرضه کرده است. در حالی که مسکو با تحریم‌های غرب دست‌وپنجه نرم می‌کند، یک سند وزارت اقتصاد روسیه که رویترز مشاهده کرده است نشان می‌دهد احتمال دارد این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش ۱۷ درصدی تولید نفت را تجربه کند.
برچسب ها: نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها