به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۳۴۱۵۶
در بعضی از حوزه‌ها هیچ برنامه روشنی از دولت نمی‌بینیم

کابینه دولت به ترمیم نیاز دارد

کابینه دولت به ترمیم نیاز دارد
گروه سیاسی: نماینده  چابهار در مجلس، گفت: من موافقم که دولت به ترمیم نیاز دارد، در عین حال یک مساله هم مهم است و آنکه اینکه حتما اگر هم قرار بر ترمیم است باید در یک فضای کارشناسی و براساس یک متر و معیار شاخص باشد.
به گزارش ایلنا، معین‌الدین سعیدی   در خصوص گرانی‌های اخیر و اینکه با گذشت قریب به ۸ ماه از آغاز به کار دولت هنوز اثرات چندانی از اقدامات دولت مشاهده نمی‌شود، گفت: طبیعی است که وقتی دولت‌ها تغییر می‌کنند زمان می‌برد تا اینکه ساختارهای مدنظرشان حاکم شده و رویکردهای خود را اجرایی کنند و روشن بود که از روز اول نمی‌شد انتظار داشت به طرفه‌العینی تورم مهار شده و مشکلات حل شوند.

وی افزود: اما آنچه که مهم است این است که ما در بعضی از حوزه‌ها هیچ رویکرد مشخص و هیچ برنامه روشنی را هم از دولت نمی‌بینیم، به عنوان مثال در جهت مقابله با گرانی‌ها و کنترل تورم.عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در این چند ماه اخیر انصافاً در بعضی از حوزه‌ها باید تقدیر کرد، ما یک زمانی بود که صف مرغ را داشتیم و قیمت‌ها هم روزانه افزایش پیدا می‌کرد که اکنون بازار مرغ به یک ثبات و آرامش رسیده است. اما در مورد گوشت اکنون وضعیت به نقطه‌ای رسیده که سرانه مصرف از ۱۲ کیلو به ۶ کیلو کاهش پیدا کرده؛ شما قیمت‌ها را ببینید در برخی موارد قیمت ران گوسفند ۲۲۸ هزار تومان است، با این قیمت‌ها بعضاً حتی دهک‌های بالای جامعه هم نمی‌توانند گوشت مصرف کنند چه برسد به مردم که درآمدهای پایین دارند، در بازار برنج و سبزی و صیفی هم این موارد را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: لذا این انتظار می‌رود که این مساله روشن باشد که دوران فرافکنی دیگر سپری شده و همه ما مسئول آنچه که بر سر مردم می‌رود، هستیم. سعیدی در رابطه با لزوم ترمیم کابینه و تغییرات برای بهبود عملکرد، گفت: مسائلی همچون سوال، تذکر و استیضاح جزو شئون نظارتی و حقوق مجلس است اما به نظر من برخی از وزرایی که به وعده‌های خودشان نه‌تنها عمل نکردند بلکه خلاف آن را اثبات کردند، طبیعتا نیاز است که نسبت به آن‌ها تدبیری برای ترمیم کابینه صورت گیرد.

وی افزود: برای مثال وزیر صمت به صراحت گفته بود که در سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی خودرو نخواهیم داشت ولی الان داریم، این‌ها نشان‌دهنده آن است که به آنچه که تعهد کرده بودیم به مردم در زمان رأِی اعتماد متاسفانه عمل نشده است.
نماینده چابهار عنوان کرد: من موافقم که دولت به ترمیم نیاز دارد اما به شخصه معتقدم که هنوز می‌شود به برخی از وزرا فرصت داد. در عین حال یک مساله هم مهم است و آنکه اینکه حتما اگر هم قرار بر ترمیم است باید در یک فضای کارشناسی و براساس یک متر و معیار شاخص باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها