به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۳۴۱۷۷

سرعت‌گیر چین علیه نفت ۱۰۰ دلاری

سرعت‌گیر چین علیه نفت ۱۰۰ دلاری
گروه اقتصادی: نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد روند رشد قیمت‌های نفت ممکن است امسال آهسته شده و در حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه بماند زیرا ریسک‌های اقتصادی و قرنطینه‌های کرونایی چین، بر تقاضا تاثیر گذاشته و کمبود عرضه ناشی از جنگ در اوکراین را جبران می‌کنند.
 
به گزارش ایسنا، در نظرسنجی رویترز از ۳۴ اقتصاددان و تحلیلگر، پیش بینی شد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ دلار و۱۶ سنت می‌رسد که پایین‌تر از قیمت ۱۰۳ دلار و هفت سنت پیش‌بینی شده در نظرسنجی ماه پیش رویترز است و نخستین بازبینی نزولی در چهار ماه گذشته به شمار می رود.میانگین قیمت نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون به ۹۹ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسیده و روز جمعه ۱۰۸ دلار و هفت سنت معامله شد.میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا هم ۹۶ دلار و ۲۱ سنت پیش بینی شد که پایین‌تر از پیش بینی قبلی ۹۸ دلار و ۴۹ سنت است.
 
نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، با گسترش تست‌های گروهی کرونا در پکن و بالا رفتن احتمال قرنطینه قریب الوقوع مشابه شانگهای، افزایش پیدا کرده است.نوربرت روکر، تحلیلگر بانک جولیوس بائر گفت: کووید ۱۹ هنوز تمام نشده و به خصوص تقاضای پایین‌تر چین ممکن است تاثیر منفی روی قیمت‌ها داشته باشد. تصور نمی‌رود قیمت افزایش بیشتری داشته باشند هر چند که ابهامات جنگ، غیرقابل پیش بینی هستند.
 
شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز خاطرنشان کردند تحریم‌ها علیه صادرات نفت روسیه به همراه احتمال جنگ طولانی، همچنان از قیمت‌ها پشتیبانی خواهند کرد.بانک مورگان استنلی اخیرا پیش بینی قیمت نفت برنت در سه ماهه سوم را با اشاره به کمبود شدید عرضه در سال ۲۰۲۲ به دلیل عرضه کمتر از سوی روسیه و ایران، به ۱۳۰ دلار بالا برد. با این حال اکثر تحلیلگران می گویند بازار نفت ممکن است تا پایان امسال با افزایش تولید نفت از سوی شیل آمریکا و اوپک پلاس، به توازن برسد.

واحد اطلاعات اکونومیست اعلام کرد انتظار می رود با ادامه افزایش ماهانه تولید اوپک پلاس به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هر ماه، میزان عرضه در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند اما رشد عرضه ممکن است با وخامت وضعیت در لیبی، محدود شود.بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند: برداشت نفت از ذخایر استراتژیک آژانس بین المللی انرژی ممکن است رشد قیمت‌ها را به طور موقتی مهار کند.
برچسب ها: نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها