به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۳۴۲۱۴

چطور سرعت گوشی اندرویدی را بالا ببریم؟

چطور سرعت گوشی اندرویدی را بالا ببریم؟
گروه علمی: شما با استفاده از روش‌ها و ترفندهای متعددی می‌توانید سرعت گوشی اندرویدی خود را تقویت کنید. اما این روش‌ها کدامند؟ ما در این مقاله قصد داریم به آموزش روش‌های افزایش سرعت گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت بپردازیم.

حافظه داخلی گوشی نقش بسیار مهمی در کند شدن عملکرد آن ایفاء می‌کند. هرچه حافظه یک گوشی پرتر شود، کند شدن آن هم بیشتر خواهد شد. این مسئله یکی از اصلی ترین دلایلی است که منجر می‌شود گوشی های هوشمند به مرور زمان کند شوند، چرا که با گذر زمان تعداد اپلیکیشن ها و بازی هایی که در گوشی نصب می‌کنید یا عکس هایی که با دوربین می‌گیرید بیشتر می‌شوند و به طبع فضای بیشتری از حافظه گوشی اشغال خواهد شد. پس یکی از اصلی ترین روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی مربوط به مدیریت دقیق حافظه دستگاه می‌شود. سعی کنید اپلیکیشن ها، بازی ها، عکس ها، موزیک ها، ویدیو ها و هر فایلی که به آن نیاز ندارید را از حافظه گوشی حذف کنید.
 
برخی از برنامه ها و بازی هایی که در گوشی شما نصب هستند ممکن است فضای بسیار زیادی از رم دستگاه را اشغال کنند و به مرور زمان کاربرد خود را از دست ندهند. به این اپلیکیشن ها اصطلاحا بلوت ویر (BloadWare) می‌گوییم/. نصب بودن این اپلیکیشن ها در گوشی بر روی سرعت عملکرد آن تاثیر مستقیم می‌گذارد. هرچه رم شما بیشتر اشغال شود، سرعت عملکرد گوشی کمتر خواهد شد. پس سعی کنید همیشه بلوت ویر ها را شناسایی و از نصب بودن آن ها بر روی گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنید.

حافظه کش (Cache) گوشی را پاک‌سازی کنید
همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، پر بودن حافظه داخلی گوشی منجر به کند شدن عملکرد آن می‌شود. در این بین حافظه کش اپلیکیشن ها یکی از موضوعاتی است که منجر به اشغال حافظه داخلی دستگاه خواهد شد. بنابراین حذف حافظه کش می‌تواند یکی دیگر از روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی محسوب شود. به منظور حذف حافظه کش گوشی اندرویدی خود وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید و گزینه Storage را انتخاب کنید. سپس باید گزینه Cached data را لمس نموده و فایل های ذخیره شده در این قسمت را حذف نمایید.

ویجت‌های غیر ضروری را حذف کنید
ویجت ها عموما بسیار کاربردی هستند و علاوه بر ایجاد ظاهر منحصر به فرد برای دستگاه اندرویدی منجر به ساده تر شدن دسترسی کاربر به بخش ها و اطلاعات خاصی می‌شوند. اما آیا می‌دانید که ویجت ها می‌توانند منجر به کاهش سرعت گوشی شوند؟ ویجت ها برای فعال بودن بخشی از رم دستگاه را اشغال می‌کنند و زمانی که تعداد آن ها زیاد شود، بخش بیشتری از رم اشغال خواهد شد. بدین صورت سرعت عملکرد گوشی افت می‌کند. پس همیشه سعی کنید برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود تعداد ویجت هایی که از آن ها استفاده می‌کنید را به حداقل برسانید.

انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری اندروید را محدود کنید
شاید دقت نکرده باشید اما گوشی اندرویدی شما انیمیشن ها و جلوه های بصری خاصی را ارائه می‌کند. برای مثال زمانی که وارد بخش تنظیمات می‌شود یک انیمیشن برای نمایان شدن گزینه‌های این بخش با سرعت زیاد ایجاد می‌شود و صفحه از پایین به بالا کشیده می‌شود. همچنین با فشردن دکمه Back یا بازگشت به عقب صفحه فعلی از بالا به پایین کشیده و سپس ناپدید می‌شود. این انیمیشن ها در بخش های مختلفی از گوشی های اندرویدی ارائه شده‌اند و می‌توانند در کاهش سرعت گوشی و افزایش مصرف شارژ باتری آن موثر باشند.

آپدیت‌های گوشی را دانلود و نصب کنید
آپدیت های نرم افزاری رسمی که به صورت OTA برای دستگاه اندرویدی شما منتشر می‌شوند می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش سرعت گوشی داشته باشند. این آپدیت ها عموما منجر به از بین رفتن باگ های خاص و کاهش مصرف شارژ باتری خواهند شد و از سوی دیگر سرعت عملکرد گوشی را افزایش می‌دهند. بنابراین نصب آپدیت ها هم می‌تواند یکی دیگر از روش های موثر برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی محسوب شود.
از برنامه‌های افزایش سرعت گوشی استفاده کنید

اپلیکیشن های متعددی وجود دارند که به طور اختصاصی با هدف افزایش سرعت گوشی اندرویدی طراحی شده‌اند. عموما در این اپلیکیشن ها بخش های اختصاصی برای حذف فایل های به درد نخور از حافظه گوشی، غیر فعال کردن اپلیکیشن های پس زمینه، حذف حافظه کش دستگاه، مدیریت برنامه های نصب شده روی دستگاه، خالی کردن رم گوشی و غیره ارائه می‌شود و کاربر با لمس گزینه های مربوط به هر بخش علاوه بر کاهش مصرف شارژ باتری شاهد افزایش سرعت عملکرد دستگاه هم خواهد بود. برای مثال برنامه DU Speed Booster & Cleaner یکی از شناخته شده ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های اندرویدی است که با هدف افزایش سرعت دستگاه طراحی شده است. پس شما هم می‌توانید از این برنامه به عنوان یکی از روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.
 
برچسب ها: گوشی اندروید
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها