به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۳۳۴۲۳۵

۷۰۰هزار امضا برای محاکمه روحانی

۷۰۰هزار امضا برای محاکمه روحانی
گروه سیاسی: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شکایات متعددی از دولت روحانی به ما واصل شده و ما به صورت جدی پرونده ترک فعل دولتمردان سابق را بررسی کرده و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.
  حسن شجاعی علی آبادی گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار امضا در مورد محاکمه حسن روحانی به ما واصل شده و ما به سهم خودمان پیگیر بررسی ترک فعل‌های رئیس جمهور سابق هستیم. البته پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰، از دستگاه‌های نظارتی دیگر رفع تکلیف نمی‌کند.
 وی در پاسخ به این پرسش كه بررسی پرونده ورشکستگی بورس در کمیسیون اصل ۹۰ به کجا رسید؟،گفت:متأسفانه دولت سابق در یک اقدام غیرمنصفانه و نادرست باعث تحمیل خسارت‌های سنگینی به مردم شد. اقدام دولت روحانی در موضوع بورس چیزی شبیه جیب‌بُری از مردم بود. آنان با وعده‌های گوناگون سرمایه‌های مردم را به بازار بورس جذب و عملاً کسری‌های مالی خود را از این محل جبران کردند.کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جلسات مختلفی را در این زمینه برگزار کرده، اما رسیدگی‌های ما هنوز به پایان نرسیده است. چندین جلسه با رئیس سازمان بورس برگزار کردیم و او درباره وضعیت بورس توضیحاتی را به نمایندگان ارائه داد و برنامه‌هایی را هم مطرح کرد که تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است.آنچه برای ما اولویت دارد، این است که ما باید مانع خسارت بیشتر مردم در بورس شویم. در جلساتی که با دولت داشتیم، روی این موضوع تأکید کردیم که وضعیت بورس باید بهبود پیدا کند و در قدم اول باید جلوی خسارت بیشتر را بگیریم. رئیس جمهور در روز‌های ابتدایی کار خود، امید به حل مشکل بورس را در مردم به وجود آورد.ما رئیس جمهور را اهل وعده صادق می‌دانیم و از وی توقع داریم با توجه ویژه به موضوع بورس بپردازد. باید دولت نسبت به بهبود وضعیت بورس و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر به مردم تدابیر عاجل و فوری بیندیشد. بسیاری از مردم متضرر شدند و باید جلوی این ضرر گرفته شود.در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ مواردی وجود داشت که وضعیت بورس را بدتر می‌کرد که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با جدیت به این موضوع ورود کرد و در نتیجه این موارد از لایحه بودجه حذف شد.
این نماینده مجلس گفت: در زمینه ترک فعل‌هایی که در دولت سابق وجود داشت، پرونده‌های متعددی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شده است و در مسیر رسیدگی قرار دارد. روند رسیدگی در کمیسیون به این نحو است که ما در قدم اول اطلاعات مربوط به آن موضوع را از دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دستگاه‌های نظارتی مطالبه می‌کنیم.
در گام بعدی اگر نیاز باشد از کسانی که در مظان اتهام قرار گرفتند و شکایتی از آن‌ها شده است، دعوت می‌کنیم در کمیسیون حضور یابند و اگر لازم باشد از آنان دفاعیه اخذ می‌کنیم. اگر جمع‌آوری اطلاعات اولیه از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و دعوت و احضار افراد ذیربط کفایت لازم را برای پایان دادن به رسیدگی داشته باشد، به سمت تصمیم‌گیری حرکت می‌کنیم و در غیر این صورت، هیئت بازرسی تشکیل می‌دهیم و این هیئت را به دستگاه‌های مربوطه می‌فرستیم که به صورت میدانی اسناد و مدارک را بررسی کنند؛ بنابراین پرونده ترک فعل‌های دولت سابق در حال بررسی و رسیدگی است.
شجاعی علی آبادی گفت:در برخی از پرونده‌ها که به وزرای سابق مربوط است، ما مکاتبات را انجام دادیم و از آن وزیر مربوطه هم دعوت کردیم که جهت بررسی این پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ حاضر شود که آن فرد از حضور در کمیسیون اصل ۹۰ استنکاف کرد که همین کار تخلف است و طبق قانون با آن فرد برخورد خواهیم کرد.به دلیل شکایات متعددی که از دولت روحانی به ما واصل شده و مطالبات زیادی که مردم در این زمینه دارند، ما به صورت جدی پرونده ترک فعل دولتمردان سابق را بررسی کرده و پس از رسیدگی، نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.درباره ترک فعل‌های حسن روحانی هم پیگیر هستیم و رسیدگی‌ها باید متقن، منصفانه و عادلانه باشد و هیئت بازرسی هم باید در این زمینه تشکیل شود. بعد از آنکه رسیدگی‌ها انجام، اطلاعات جمع‌آوری و نظر هیئت بازرسی ارسال شود، ما به یک گزارش متقن خواهیم رسید و اگر به این نتیجه برسیم که واقعاً ترک فعلی توسط رئیس جمهور و یا وزرای دولت سابق صورت گرفته است، حتماً آنان را به قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد.


 
برچسب ها: حسن روحانی

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۵:۲۷
هشتادمیلیون نفر خواستار محاکمه این منافق هستن.
خدایا روحانی و اعوان وانصارش را لعنت کن. (386588)
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۷:۵۷
شما وکیل و وصی هشتاد میلیون نفری ؟ فقط از طرف خودت حرف بزن (386592)
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۲۳:۵۵
80 میلیون هم بیش از 8 ساله خواستار محاکمه احمدی نژاد و اعوان و انصارش هستند چرا رسیدگی نمی کنند!!!؟ (386606)
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۱
بعد از دولت سید اصلاحات دولتهای بعدی بیشتر شاهد رانت اختلاس و...و ضعف عملکرد بوده اند (386620)
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۵:۰۷
واقعا یادش بخیر دوران طلایی هشت ساله بعد از انقلاب( دورانی که سید اصلاحات جهان را به گفتگو دعوت کرد) (386637)
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۲
همه قوا به نیروهای متخصص متعهد و جوان سالم و باانگیزه نیازمند است (386621)
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۶:۵۹
42 ساله میخوان نیروی متعهد و متخصص تربیت کنند ولی هنوز تربیت نشدند (386651)
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۲۰:۱۴
دولت و مجلس انقلابی کدو رو ندیده بودند و شعارهایی داده اند که تازه کم کم دارن میفهمن چی گفتن
لذا مشغول آدرس دهی های غلط به مردم هستند (386595)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۰۹:۰۲
یکی با بورس یکی با کرانی بدبخت مردم و رهبری این مسعولین که معرفی می کنند به انتخابات باید معرف را دادکاهی کرد که چکونه با این جماعت هزار چهر نمی تواند برخورد کند (386616)
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۲:۳۰
حالا یه فراخوان هم بدین برای محاکمه مموتی و شرکا، ببینیم چندتا امضا جمع میشه؟.
اصلا یک روزنامه بیطرف مثل اطلاعات بیاد و یک نظرسنجی جامع درباره فعالیتهای سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی تمامی روسای جمهور از بنی صدر تا روحانی در سایتش بذاره. با این کار اصولگرایی و اصلاح طلبی لااقل تکلیفشون با مردم و جامعه مشخص میشه. خوب نیست؟ زیبا نیست؟ (386628)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۷:۲۱
امیدوارم با یک دادگاه به دور از مصلحت به کم کاری ها و بی برنامه گی های این آقا و همدستان و همفکرانش اشد مجازات را ببینن (386654)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۱۰:۳۶
70میلیون ایرانی دولت روحانی را دولت رییس مقایسه می کنند و محاکمه دولت رییس را از همین ابتدا خواهانند ! (386670)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها