به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۳۴۲۴۲

اسپیس‌ایکس یک فضانورد اماراتی را به فضا می‌برد

اسپیس‌ایکس یک فضانورد اماراتی را به فضا می‌برد
گروه علمی: فضانوردی از یک کشور عربی برای اولین بار اقامتی طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد داشت.به گزارش ایسنا، شرکت فضایی اکسیوم اسپیس در روز ۲۹ آوریل(۹ اردیبهشت) اعلام کرد که قراردادی با مرکز فضایی محمد بن راشد(MBRSC‌) از آژانس فضایی امارات متحده عربی امضا کرده است تا یک فضانورد اماراتی را طی ماموریت کرو-۶(Crew-۶) سوار بر موشک شرکت اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. انتظار می‌رود این ماموریت در سال ۲۰۲۳ انجام شود.
 
پیش از این نیز یک فضانورد اماراتی به ایستگاه فضایی رفته اما اقامت وی کوتاه مدت بوده است. "هزاع علی المنصوری"(Hazzaa Ali Almansoori) سوار بر فضاپیمای سایوز در پاییز سال ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی سفر کرد و برای هشت روز در آنجا ماند. این درحالی است که انتظار می‌رود ماموریت کرو-۶ یک ماموریت کامل در ایستگاه فضایی باشد و حدود شش ماه به طول بیانجامد.

"مایکل سافردینی"(Michael Suffredini)، رئیس و مدیرعامل اکسیوم اسپیس روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: اکسیوم اسپیس مفتخر است که فرصت پرواز را برای فضانورد اماراتی مرکز فضایی محمد بن راشد فراهم کند تا اولین سفر بلند مدت خود را به انجام برساند.

اکسیوم اسپیس این صندلی را به لطف تبادل با ناسا به دست آورده بود. آژانس فضایی ناسا این صندلی را با صندلی شرکت اکسیوم اسپیس در فضاپیمای سایوز روسیه که در نهایت مارک ونده‌ هی (Mark Vande Hei) پس از اقامتی ۳۵۵ روزه در ایستگاه فضایی با آن به زمین بازگشت، تبادل کرده بود.  

نمایندگان اکسیوم در این بیانیه نوشتند:‌ از آنجا که این صندلی‌ها از ارزش یکسانی برخوردار هستند در آینده هیچ مبادله مالی بین این دو شرکت وجود نخواهد داشت. قرارداد اکسیوم با مرکز فضایی محمد بن راشد بین این شرکت و آژانس فضایی امارات متحده عربی است و مفاد آن اعلام نشده است.اکسیوم اسپیس قصد دارد تا در آینده ایستگاه فضایی خود را راه‌اندازی و در مدار قرار دهد اما این شرکت سفرهای فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را نیز سازماندهی خواهد کرد.

این شرکت به تازگی اولین ماموریت کاملا خصوصی به ایستگاه بین‌المللی فضایی را به انجام رسانده است. در این ماموریت یک فضانورد سابق ناسا به همراه چهار گردشگر فضایی به مدار زمین سفر کردند و به تازگی در روز ۲۵ آوریل(پنجم اردیبهشت) به زمین بازگشتند.ماموریت کرو-۶، ششمین ماموریت عملیاتی خواهد بود که اسپیس‌ایکس برای ناسا به انجام می‌رساند. چهار خدمه‌ی این ماموریت به فرماندهی استفان بوون(Stephen Bowen) و خلبان وارن هوبرگ(Warren Hoburg) به فضا خواهند رفت و هویت دو مسافر دیگر از جمله فضانورد اماراتی هنوز اعلام نشده است.
برچسب ها: اسپیس‌ایکس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها