کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح محاکمه حسن روحانی چه دستاوردی برای دولت رئیسی دارد؟

رویداد24 , 11 ارديبهشت 1401 ساعت 11:14


گروه سیاسی: روز گذشته حسن شجاعی علی‌آبادی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگویی که با خبرگزاری مهر داشت، آخرین وضعیت پرونده‌های مهم در کمیسیون متبوع خود را شرح داد. خبرسازترین بخش این پرونده‌ها درخواست محاکمه حسن روحانی بود که به گفته شجاعی تا کنون ۷۰۰ هزار امضا برای آن جمع شده است.

به گفته شجاعی، عمده تخلف‌ها مربوط به ترک فعل بوده است: «ما به سهم خودمان پیگیر بررسی ترک فعل‌های رئیس جمهور سابق هستیم. البته پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰، از دستگاه‌های نظارتی دیگر رفع تکلیف نمی‌کند.»
کارزار مطالبه محاکمه روحانی به عنوان مسبب شرایط فعلی کشور از زمانی به طور جدی‌تر کلید خورد که ولی الله سیف رئیس پیشین بانک مرکزی به اتهام اخلال در بازار ارز به ۱۰ سال زندان محکوم شد؛ حکمی که البته نقض شد! پس از بازداشت سیف، موضوع محاکمه روحانی هم در دو سال پایانی ریاست جمهوری او و در دوره مجلس یازدهم مطرح شد. نمایندگان معتقدند دلیل ناکارآمدی و مشکلات بزرگ هشت ساله در ایران، حسن روحانی بوده است.

امروز در شرایطی برای بار چندم موضوع محاکمه روحانی را مطرح شد که وضعیت معیشت مردم به یکی از سخت‌ترین دوران خود رسیده و حتی به نسبت دولت پیش نیز قیمت‌ها نیز چند برابر شده است؛ با این حال هنوز هم تصور بر آن است که بهترین راهکار این است که همه چیز را به گردن دولت سابق انداخت. از این منظر برخی معتقدند در شرایطی که موضوع تورم و گرانی‌های سرسام‌آور اخیر، گریبان دولت رئیسی را گرفته، بار دیگر با پیش کشیدن محاکمه روحانی می‌توانند باز هم مقداری برای دولت وقت بخرند آن هم در شرایطی که حتی حامیان دولت نیز لب به گلایه می‌گشایند.

محاکمه روحانی و خبرش در حالی امروز مطرح شده که چند روز پیش هم سخن از محاکمه سایر مقامات دولتی سابق بود سخنی که البته تکذیب شد. اکنون رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با تکیه بر ۷۰۰ هزار امضا برای محاکمه روحانی براین نکته تاکید دارد که این موضوع در جریان است؛ او در حالی این مطلب را بیان می‌کند و از اهمیت امضای حدود ۷۰۰ هزارتایی محاکمه روحانی سخن می‌گوید که هنوز مجلس بی‌توجه به امضای میلیونی مردم علیه طرح صیانت از فضای مجازی، در راستای تحقق این طرح پیش می‌رود‌ به نحوی که وزیر ارتباطات از پخته‌تر شدن این طرح بگوید و بخش قابل توجهی از نمایندگان هم همچنان سنگ طرح صیانت را به سینه بزنند بی آنکه به نظر مردم توجهی کنند.


کد مطلب: 334344

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/334344/طرح-محاکمه-حسن-روحانی-دستاوردی-دولت-رئیسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir