به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۳۴۴۲۱

قدرت‌نمایی صربستان باموشک‌ چینی و روسی

قدرت‌نمایی صربستان باموشک‌ چینی و روسی
گروه بین الملل: صربستان با نمایش موشک‌های زمین به هوای جدید ساخت چین و سایر سخت افزارهای خریداری شده از روسیه و غرب اعلام کرد قصد دارد سامانه‌های دفاعی دیگری را از فرانسه و انگلیس خریداری کند.
 شهروندان صربستان و روزنامه‌نگاران برای مشاهده نمایش قدرت صربستان در فرودگاه نظامی شهر بلگراد حاضر شدند؛ جایی که موشک‌های چینی و فرانسوی در کنار انواع هلیکوپترها، پهپادهای چینی و جت‌های میگ-۲۹ روسی قرار داشتند.صربستان در تلاش است تا با اتحاد سیاسی، قومی و مذهبی صدها ساله خود با روسیه، مشارکت با ناتو و شوق پیوستن به اتحادیه اروپا را متعادل کند.
سامانه دفاعی زمین به هوای اف‌کی-۳ (FK-۳) چینی، مشابه سامانه اس-۳۰۰ روسیه است که در سال ۲۰۱۹ توسط بلگراد خریداری و اوایل این ماه تحویل داده شد.صربستان در حال حاضر تنها کشور اروپایی است که از سامانه‌های موشکی چین و پهپادهای CH-۹۲A بهره می‌برد.
«الکساندر ووچیچ»، رئیس‌جمهوری صربستان  از این فرودگاه همراه با فرماندهان نظامی بازدید کرد و طی آن نمایش جت‌های میگ-۲۹ بازسازی شده توسط روسیه در سال ۲۰۱۷ را شاهد بود.
وی  اظهار کرد: «من به ارتش صربستان و به این پیشرفت عظیم افتخار می‌کنم. ما به طور قابل توجهی نیروی هوایی خود را تقویت خواهیم کرد. صربستان کشوری بی‌طرف است و باید راه‌حل‌هایی بیابد تا بتواند آسمان و کشور خود را حفظ کند.»تحویل این سامانه‌های موشکی چین به بلگراد چندین کشور غربی از جمله آلمان را وادار کرد تا به صربستان هشدار دهند و به این کشور خاطر نشان کنند که اگر می‌خواهد عضو اتحادیه اروپا شود باید سیاست خارجی خود را با این اتحادیه همسو کند.بلگراد سه بار در سازمان ملل متحد علیه روسیه رای داده، اما از اعمال تحریم‌ها علیه این کشور کوتاهی کرده است.رئیس‌جمهوری صربستان گفت که این کشور انتظار دارد تا پایان سال یا اوایل سال آینده میلادی، ۱۲ جت جنگنده چند منظوره "رافال"  را از فرانسه خریداری کند.
وی افزود که صربستان همچنین در حال مذاکره برای خرید ۱۲ هواپیماهای جنگی "تایفون" از انگلیس است.


 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها