به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۳۳۴۴۵۷

آمریکا و انگلیس علیه چین متحد شدند

آمریکا و انگلیس علیه چین متحد شدند
گروه بین الملل: براساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز، مقامات عالی‌رتبه آمریکا و انگلیس در اوایل مارس نشستی محرمانه برای مشارکت بیشتر لندن در مساله تایوان برگزار کردند.
منابع مطلع به این روزنامه گفتند، این مذاکرات با مشارکت کورت کمپبل، هماهنگ‌کننده امور هند-اقیانوسیه در کاخ سفید و لارا روزنبرگر، مشاور ارشد امنیت ملی آمریکا در امور چین و در گرماگرم یک نشست دو روزه بزرگتر در خصوص استراتژی هند – اقیانوسیه میان دو طرف برگزار شد.یک مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت کمپبل و روزنبرگ در خصوص طیفی از مسائل از احتمال تشدید تماس‌های دیپلماتیک لندن با تایپه تا تقویت به اصطلاح بازدارندگی در آسیا گفت‌وگو کردند. او افزود، همچنین نقشی که انگلیس باید در صورت بروز تنش بر سر تایوان و وقوع جنگ میان آمریکا و چین ایفا کند، در دستورکار قرار داشت.یک مقام انگلیسی در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفت که این عالی‌رتبه‌ترین و پراهمیت‌ترین رایزنی دوجانبه بر سر تایوان تا به امروز بوده است. این مقام گفت: طبیعتا، برنامه‌ریزی بحران بخشی سنگین از هرگونه گفت‌وگو در مورد تایوان خواهد بود.براساس این گزارش، ایالات متحده به دنبال تعامل بیشتر از سمت انگلیس نبوده چون تایوان در معرض تهدید قریب‌الوقوع است؛ در واقع این مذاکرات بخشی از تلاش گسترده دولت بایدن برای تقویت همکاری با متحدین اروپایی آمریکا در مورد این موضوع بود.این منابع گفتند، واشنگتن اکنون اطلاعاتی درباره تایوان را که پیشتر محرمانه بود، با برخی از متحدانش به اشتراک گذاشته است.
یک مقام ارشد تایوانی تایید کرد که تایپه از تلاش‌های واشنگتن برای مشارکت دادن کشورهای بیشتر در برنامه‌های خودش برای تایوان مطلع است. او گفت: آنها همین رایزنی‌ها را با ژاپن و استرالیا داشتند و اکنون هم با بریتانیا صحبت می‌کنند.  

 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها