به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۳۴۴۹۵

هشدار هواشناسی درباره نفوذ ۲ سامانه گردوغبار

هشدار هواشناسی درباره نفوذ ۲ سامانه گردوغبار
گروه جامعه: کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در کشور از نفوذ ۲ سامانه گردوغبار خبر داد و گفت: افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در تردد و احتمال آسیب به صنایع حساس و کاهش دید از مخاطرات نفوذ این سامانه است.
 
فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز با فعالیت همزمان یک سامانه بارشی و نفوذ گرد و غبار به کشور مواجه هستیم، گفت: امروز بارش‌ها در خراسان رضوی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران و البرز تقویت می‌شود.او افزود: همزمان امروز به دلیل نفوذ گردوغبار به کشور، درگیر پدیده خیزش گرد و خاک و کاهش دید در خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، فارس، کهگیلویه بویراحمد و لرستان هستیم.گودرزی با اعلام تداوم بارش‌ها نیز گفت: بیشترین بارش‌ها را امروز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال استان سمنان خواهیم داشت.
 
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌ داد: روز سه‌شنبه نیز نوار شمالی و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش را تجربه خواهند کرد که گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد. وی پدیده غالب دوم را وزش باد در جنوب و جنوب شرق کشور عنوان کرد و افزود: امروز با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق، مناطق غرب و جنوب غرب ایران کاهش کیفیت هوا را خواهند داشت.

به گفته گودرزی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ دو سامانه گرد و غبار و افزایش گرادیان فشاری خبر داده است که بر اساس آن در روز جاری استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر درگیر این سامانه خواهند بود.وی گفت: اثر مخاطره نیز افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در تردد و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک اعلام شده است. وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا است.این کارشناس سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد برون شهری به‌ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره توصیه کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها