به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۳۴۵۲۰

حمایت آلمان از تحریم نفتی روسیه

حمایت آلمان از تحریم نفتی روسیه
گروه بین الملل: آلمان از طرح گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه حمایت می‌کند. علیرغم مخالفت مجارستان، اتریش و اسلواکی، کمیسیون اتحادیه اروپا به زودی بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه را ارائه خواهد کرد.
  دولت ‌آلمان در جدیدترین مذاکرات مقدماتی در مورد اعمال بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه از تحریم نفت این کشور حمایت کرده است. به گزارش خبرگزاری ‌آلمان با این گام احتمال تحریم‌ها در بخش انرژی روسیه از سوی اتحادیه اروپا بسیار بیشتر شده است.مجارستان، اتریش و اسلواکی و همچنین اسپانیا، ایتالیا و یونان از جمله کشورهایی هستند که ترمز تحریم نفت روسیه به شمار می‌روند.
کشورهایی مانند اسلواکی و مجارستان به دلیل وابستگی شدیدشان به عرضه نفت روسیه تاکنون با ممنوعیت سریع واردات انرژی از این کشور مخالف بوده‌اند. در کشورهای جنوب اروپا نیز مصرف کنندگان به ویژه نگران افزایش مورد انتظار قیمت انرژی پس از تحریم هستند. کمیسیون اتحادیه اروپا به زودی بسته جدیدی از تحریم ها را برای افزایش مجدد فشار بر روسیه به خاطر حمله به اوکراین ارائه خواهد کرد.آلمان نیز به نفت و گاز روسیه به شدت وابسته است و بانک فدرال این کشور هشدار داده، در صورت تحریم انرژی روسیه تولید ناخالص داخلی این  کشور در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته تقریباً دو درصد کاهش خواهد یافت. بیش از نیمی از واردات گاز آلمان از روسیه است.کارشناسان بانک فدرال گفته‌اند که توقف صادرات انرژی از روسیه منجر به کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ تورم می‌شود.  

 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها