کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اثرات آلودگی هوا بر تسریع روند پیری پوست

12 ارديبهشت 1401 ساعت 13:03


گروه علمی: یک متخصص پوست، مو و زیبایی در چهارمحال و بختیاری گفت: وجود بخارات و مواد شیمیایی در هوای آلوده موجب تغییر رنگ و تیره شدن پوست افراد می‌شود اما مهم‌ترین تاثیر این آلودگی تسریع روند پیری پوست است.عاطفه شجری  در خصوص تاثیرات مخرب آلودگی هوا بر پوست انسان، اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین تاثیر این موضوع تسریع روند پیری پوست است همچنین آلودگی هوا پوست انسان را مستعد ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند آکنه و اگزما می‌کند.
 

این متخصص پوست، مو و زیبایی در چهارمحال و بختیاری افزود: وجود بخارات و مواد شیمیایی در آلودگی هوا موجب تغییر رنگ و تیره شدن پوست افراد می‌شود اما مهم‌ترین تاثیر این آلودگی تسریع روند پیری پوست است که لازم است برای پیشگیری از این موضوع اقدامات لازم انجام شود.وی درخصوص راهکارهای جلوگیری از اثرات منفی آلودگی هوا بر پوست، عنوان کرد: یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری استفاده از شوینده‌هایی است که به همین منظور تولید می‌شوند همچنین توصیه می‌شود افراد از ضدآفتاب استفاده کنند زیرا مصرف ضدآفتاب به عنوان یک روش مهم در پیشگیری از پیری پوست افراد در رده سنی شش ماه تا ۴۰ سال محسوب می‌شود چرا که افراد در این سنین به انجام اقدامات زیبایی گوناگون نیازمند نیستند و تنها مصرف ضدآفتاب برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

شجری ادامه داد: شوینده‌هایی که افراد قصد دارند برای جلوگیری از اثرات منفی آلودگی هوا بر پوست استفاده کنند باید آنتی پولوشن یعنی ضد آلودگی باشند البته درحال حاضر تمامی دنیا به این سمت در حال حرکت است که محصولاتی مانند شوینده‌های پوست، کرم شب، کرم دور چشم و... جزو مواد دارای آنتی پولوشن باشند.
این متخصص پوست، مو و زیبایی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ضدآفتاب در پیشگیری از پیری پوست ناشی از قرار گرفتن در برابر اشعه آفتاب اهمیت بالایی دارد همچنین با توجه به این موضوع که ضدآفتاب دارای عمل پروتکتیو است می‌تواند در برابر آلودگی هوا نیز به حفاظت پوست کمک کند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد از شوینده‌های مخصوص پوست تنها یک بار در روز استفاده کنند چرا که مصرف بیش از حد این مواد موجب خشکی پوست می‌شود و این موضوع درخصوص تمامی پوست‌های خشک و چرب رخ می‌دهد همچنین با توجه به این موضوع که پس از استفاده از این شوینده‌ها مقداری از آلودگی‌ها همچنان بر روی پوست باقی می‌مانند لازم است پس از آن افراد از تونر و میسلارهایی که برای دور چشم و روی لب نیز مناسب هستند استفاده کنند.

شجری یادآور شد: استفاده از کرم روز و شب از دیگر موارد مراقبتی پوست محسوب می‌شوند که در حفظ سلامتی پوست نقش بالایی دارند، کرم روز معمولا به کرم‌های محافظ در برابر آفتاب گفته می‌شود و کرم‌های شب نیز حاوی مواد مغذی برای پوست هستند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ضدآفتاب باید به مدت سه تا چهار ساعت یک بار تمدید شود البته برای این منظور لازم نیست پوست شسته شود بنابراین زدن یک بار ضدآفتاب در روز مراقبت لازم را نخواهد داشت چرا که به مرور زمان اثر پروتکتیو این کرم کاهش پیدا می‌کند همچنین باید به میزان لازم که تمامی پوست کاملا کاور شود و ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده کرد.

وی افزود: ضدآفتاب خوب و مناسب که به صورت کامل از پوست مراقبت داشته باشد باید SPF آن حداقل از ۳۵ شروع شود همچنین استفاده از ضدآفتاب در منزل به دلیل وجود نورهای مهتابی، LED، صفحه مانیتور رایانه و... برای تمامی افراد به ویژه اشخاصی که پوست مستعد لک دارند ضروری است، ضدآفتاب رنگی و یا فاقد رنگ نیز تاثیری در اثر ضدآفتاب ندارد و می‌توان از هر دو مدل استفاده کرد اما در بانوان با توجه به اینکه استفاده از سایر مواد آرایشی پوستی بر روی ضدآفتاب خاصیت مراقبتی آن را از بین می‌برد توصیه می‌شود از ضدآفتاب رنگی استفاده کنند که در این صورت به مصرف سایر مواد آرایشی نیازمند نباشند.


کد مطلب: 334557

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/334557/اثرات-آلودگی-هوا-تسریع-روند-پیری-پوست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir