به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۳۳۴۶۶۲

تقاضا برای خرید گوشت باز هم کاهش یافت

تقاضا برای خرید گوشت باز هم کاهش یافت
گروه اقتصادی: عضو هیات مدیره اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی گفت: ماه رمضان امسال میزان تقاضا برای خرید گوشت روند کاهشی به خود گرفت و تقاضا برای خرید گوشت ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.به گزارش تسنیم،نیما حبیب‌‌فر  با اشاره به آرام بودن بازار گوشت گوساله گفت: عید فطر پیشروی ماست و این امیدواری وجود دارد که میزان تقاضا برای خرید گوشت در این عید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فشار چندانی بر بازار تحمیل نکرد، افزود: ماه رمضان امسال میزان تقاضا برای خرید گوشت روند کاهشی به خود گرفت و تقاضا برای خرید گوشت 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرد.این فعال صنفی با اشاره به نرخ گوشت گوساله در بازار، تصریح کرد: مغز ران پاک شده کیلویی 185 هزار تومان، گوشت گوساله با استخوان کیلویی 135 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله و چرخ کرده کیلویی 170 هزار تومان بفروش می‌رسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تاکید کرد: پیش‌بینی‌های حکایت از این دارد که در سال جاری نیز خشکسالی تکرار می‌شود از این‌رو مراتع پر باری نخواهیم داشت. از سوی دیگر جنگ اوکراین و روسیه ما را در تامین نهاده مورد نیاز باچالش‌های جدی مواجه کرده است و احتمالا در چند ماه آینده شاهد افزایش نرخ گوشت در بازار خواهیم بود.

حبیب‌‌فر ادامه داد: سازمان پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت تنظیم بازاری در ایجاد تعادل در بازار تاثیرگذار بود و در حال حاضر ذخایر استراتژیک قابل توجهی داریم. گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخل برای تنظیم بازار عرضه می‌شود. گوشت تنظیم بازاری کیلویی 90 هزار تومان به واحدهای صنفی بفروش می‌رسد و آنها باید کیلویی 95 هزار تومان بفروش برسانند. این گوشت‌ها خریدهای سال گذشته سازمان پشتیبانی امور دام هستند و از آنجایی‌که دولت برای خرید این گوشت‌ها یارانه پرداخت کرده است آن را زیر بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به کاهش مصرف سرانه گوشت از سوی خانوارها، بیان کرد: میزان فروش تغییر نکرده و وزن آن متغیر بود. به عنوان مثال یک خانوار که ماهیانه 5 میلیون درآمد دارد ماهیانه 500 هزار تومان برای خرید گوشت اختصاص می‌داد اگر در سال گذشته با این مبلغ می‌توانست 5 کیلو گوشت خریداری کند امسال با این مبلغ می‌تواند 2.5 گوشت بخرد در نتیجه وزن گوشتی که واحدهای صنفی می‌فروشند کاهش پیدا کرده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی در پایان تصریح کرد: دامداران مخالف واردات گوشت هستند اما گوشت وارداتی در تنظیم بازار موثر است بخش اعظمی از گوشت وارداتی برای صنف و صنعت مصرف می‌شود. بنابراین وقتی گوشت وارد نشود صنایع مجبورند برای تامین نیاز، گوشت گرم مصرف کنند اینگونه تقاضا افزایش و در نتیجه قیمت‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند.
برچسب ها: گوشت قرمز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها