کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبر مهم برای فعالان بازار رمزارز

خطر فریز شدن رمزارز، ایرانیان را تهدید می‌کند

اقتصاد 24 , 13 ارديبهشت 1401 ساعت 11:27


گروه اقتصادی: انجمن بلاکچین نسبت به شرکت‌هایی مانند سایفرتریس، کریستال، چینالیسیس و الیپتیک هشدار داد؛ این شرکت‌ها در حال حاضر مشغول ارائه سرویس‌های متنوع شناسایی و برچسب‌زنی دارایی‌های دیجیتال هستند و این کار زمینه فریز کردن رمزارز ایرانی‌ها را فراهم می‌کند.

صرافی‌های رمزارز ایران در تیررس شرکت‌های جاسوسی
مدیرعامل انجمن بلاکچین گفت: بلاکچین و رمزارز‌ها ماهیت شفافی دارند و می‌توان تراکنش‌های مقصد را شناسایی کرد. حتی کسانی که با IP خارج از کشور فعالیت می‌کنند زمانی شناسایی می‌شوند که دارایی‌های خود را برای نقد کردن به صرافی‌های ایرانی منتقل می‌کنند. پس فیلترشکن و تغییر IP کمکی به شناسایی نشدن ایرانی‌ها نمی‌کند.عباس آشتیانی ادامه داد: شرکت‌هایی مانند سایفرتریس، کریستال، چینالیسیس و الیپتیک در حال حاضر مشغول ارائه سرویس‌های متنوع شناسایی و برچسب‌زنی دارایی‌های دیجیتال هستند.

دارایی‌های رمزارز کاربران ایرانی مسدود می‌شود
مدیرعامل انجمن فناوران زنجیره بلوک با بیان اینکه شرکت تتر به راحتی می‌تواند این رمزارز را در کیف پول هر فردی قبل از اینکه آن را انتقال بدهد فریز کند، گفت:، اما بیت کوین این گونه نیست. بیت کوین قابلیت فریز شدن ندارد، ولی می‌توان آن را در صرافی مسدود کرد.آشتیانی ادامه داد: ده‌ها ایرانی ایمیلی حاوی بلوکه شدن رمزارزشان دریافت کرده اند با این محتوا که مستقیم یا غیرمستقیم با یک صرافی ایرانی کار کرده اند. این خطرات سرمایه‌های دیجیتال ایرانی‌ها را تهدید می‌کند و روز به روز این موضوع بیشتر می‌شود.

فاجعه در صنعت رمزارز ایران
مدیرعامل انجمن فناوران زنجیره بلوک گفت: شرکت چینالیسیس یکی از شرکت‌های گزارش بگیر بلاکچین بوده که چندی پیش در گزارشی به اف بی آی و نهاد‌های آمریکایی اعلام کرده که تعداد زیادی از بیت کوین‌های ماین شده در استخر‌ها متعلق به ایرانی‌ها بوده که بعد از آن به سه صرافی ایرانی منتقل شده است. این مساله فاجعه‌ای برای این صنعت در ایران است.آشتیانی ادامه داد: رعایت چند نکته ساده می‌تواند ریسک شناسایی رمزارز‌های ایرانیان را کاهش دهد، هرچند این ریسک کلا از بین نمی‌رود، زیرا جاسوس‌های بلاکچین مشغول رصد و شناسایی و برچسب زنی هستند و ما هم باید نکات امنیتی جدید را رعایت کنیم.

انتقال رمزارز از یک کسب و کار به کسب و کار دیگر ممنوع!
مدیرعامل انجمن فناوران زنجیره بلوک ادامه داد: صرافی‌ها هیچ گاه دارایی‌های دیجیتال مردم را در یک کیف پول یا یک آدرس کیف پول تجمیع نکنند، زیرا حجم زیاد رمزارز جلب توجه خواهد کرد؛ بنابراین اکسچنج‌ها به ازای یک کاربر یک آدرس کیف پول اختصاص دهند و آدرس کیف پول خودشان را هر ۲۴ ساعت تغییر داده و سعی کنند آی پی متفاوتی برای هر تراکنش استفاده کنند.

آشتیانی ادامه داد: صرافی‌های رمزارز زمانی که از استخر برای ماینینگ و تولید دارایی دیجیتال استفاده می‌کنند، اطلاعات هویتی و آی پی خودشان را به طور کامل در اختیار استخر قرار ندهند. مردم نیز به این نکات توجه کنند و هیچ گاه به طور مستقیم رمزارز خود را از یک کسب و کار به یک کسب و کار دیگر منتقل نکنند.

تعامل با کسب و کار‌های خارجی به حداقل برسد
مدیرعامل انجمن فناوران زنجیره بلوک گفت: تصور ما این بود که تبادل در پلتفرم‌های غیر متمرکز که هیچ مالکیتی ندارند، امن است و آدرس کیف پولشان مثل صرافی‌های ایرانی لو نمی‌رود تا اینکه مشاهده شد صرافی غیر متمرکز وان اینچ (inch۱) آی پی افراد را موقع برداشت کردن دارایی دیجیتالشان گزارش دهی می‌کند و متاسفانه مواردی مشاهده شده که ایرانی‌ها رمزارز خود را از صرافی‌های غیرمتمرکز به صورت مستقیم به کسب و کار دیگر برداشت زده اند و دارایی آن‌ها بلاک شده است. ضمن اینکه کلا این خطر در کسب و کار‌های خارجی وجود دارد و بهتر است تعامل با کسب و کار‌های خارجی به حداقل برسد.آشتیانی ادامه داد: اگر کسب و کار‌های خارجی بفهمند رمزارز ایرانی وارد آن‌ها می‌شود، سه رویکرد می‌گیرند. نخست اینکه اصلا نمی‌پذیرند یا اگر بپذیرند، آن را بلاک می‌کنند یا اینکه اگر آن رمزارز قابلیت فریز کردن در داخل کیف پول صاحبش را داشته باشد آن را فریز می‌کنند.


کد مطلب: 334675

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/334675/خطر-فریز-شدن-رمزارز-ایرانیان-تهدید-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir