به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۳۳۴۷۲۵

خودروسازان ۴۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند

خودروسازان ۴۵ هزار دستگاه خودرو تولید کردند
گروه اقتصادی:بررسی آمارهای منتشر شده در سامانه کُدال حاکی از تولید ۴۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان فروردین‌ماه است. این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۶۴ هزار و ۲۷۹دستگاه خودرو) افت ۲۹.۳ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در فروردین‌ماه امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۵ هزار و ۴۱ دستگاه خودرو تولید کرد.این گروه صنعتی توانست در این مدت ۱۷ هزار و ۳۶۸ دستگاه در گروه پژو، سه‌هزار و ۱۸۸ دستگاه در گروه سمند، یک‌هزار و ۶۹۸ دستگاه دنا، یک‌هزار و ۷۷۲ دستگاه رانا، ۴۷۷ دستگاه تارا، ۵۳۴ دستگاه هایما و چهار دستگاه وانت تولید کند.

برپایه این گزارش، جمع تولیدات آبی‌پوشان جاده مخصوص در ماه نخست امسال در هم‌سنجی با پارسال (۳۳ هزار و ۸۱۹ دستگاه) افت ۲۵.۹ درصدی داشته است.برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت گروه سایپا موفق به تولید ۱۵ هزار و ۴۴۳ دستگاه خودرو شد که شامل ۱۱ هزار و ۹۰۲ دستگاه خودرو از خانواده ایکس ۲۰۰ (مشتمل بر تیبا، کوئیک و ساینا)، ‌ یک‌هزار و ۶۲۶ دستگاه شاهین و یک‌هزار و ۹۱۵ دستگاه وانت ۱۵۱ بود.

این میزان تولید از سوی نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (تولید ۲۱ هزار و ۳۹۴ دستگاه خودرو) کاهش ۲۷.۸ درصدی نشان می‌دهد.در این زمینه «محمدعلی تیموری» مدیرعامل سایپا اعلام کرد: شاخص تولید اقتصادی هر بنگاه، «نرخ عبور مستقیم» است.

وی گفت: سال گذشته میانگین نرخ عبور مستقیم این خودروساز تنها ۲۰ دستگاه بود، این در حالی است که بهمن و اسفندماه پارسال ۹۴ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده شد.تیموری خاطرنشان‌کرد: در فروردین‌ماه امسال به ۹۰ درصد تحویل محصول دست یافتیم و ۱۶ هزار دستگاه خودروی موجود در کف پارکینگ سایپا تکمیل و جمع‌آوری شد.

وی تاکید کرد:‌ سایپا همین مسیر را ادامه خواهد داد، زیرا تولید خودروی ناقص به معنای بدهی به قطعه‌ساز و بدهی به مردم است و هزیه‌های زیادی از جمله هزینه پارکینگ برای خودروساز به دنبال دارد.بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان فروردین‌ماه همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید چهار هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو شامل ۲ ‌هزار و ۷۹۴ دستگاه در گروه کوئیک (کیو ۲۰۰)، ۱۹۴ دستگاه کوئیک اس، یک‌هزار و ۴۳۲ دستگاه کوئیک معمولی دنده‌ای، ۳۱۲ دستگاه کوئیک اتومات پلاس و ۱۸۰ دستگاه در گروه ساینا شدند.این میزان تولید در مقایسه با مدت فروردین ۱۴۰۰ (تولید ۹ هزار و ۶۶ دستگاه خودرو) افت ۴۵.۸ درصدی نشان می‌دهد.
برچسب ها: خودروسازان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها