به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۳۴۸۵۶

رقص طالبان کنار آرامگاه احمدشاه مسعود/فیلم

رقص طالبان کنار آرامگاه احمدشاه مسعود/فیلم
گروه فیلم: روز دوشنبه، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که نشان می‌داد گروهی از نیرو‌های طالبان در پنجشیر، کنار آرامگاه احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان، آواز می‌خوانند و رقص اتن (نوعی رقص ویژه افغانستان به ویژه برای پشتون‌ها) می‌کنند. امرالله صالح، معاون پیشین ریاست‌ جمهوری افغانستان، صالح رقص اتن کردن طالبان در کنار مزار احمدشاه مسعود را توهین به این شخصیت توصیف کرد و این عمل را مهر تایید دیگری بر لزوم دفاع مشروع در برابر جنگجویان طالبان دانست.
 
احمد شاه مسعود یکی از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی افغانستان است که ۱۴ سال با نیرو‌های شوروی سابق که حامی حکومت وقت افغانستان بود، جنگید. او به عنوان مردی آزادیخواه و وفادار به افغانستان شناخته می‌شود. احمد شاه مسعود به مدت پنج سال (۱۳۸۰-۱۳۷۵) با طالبان جنگید و در این سال‌ها طالبان هیچ‌گاه نتوانست به دره پنجشیر که مرکز مقاومت ملی در برابر طالبان بود، وارد شود. او در ۱۸ شهریور ۱۳۸۱ در یک حمله انتحاری که دو فرد عرب تحت‌نام خبرنگار و بهانه مصاحبه با او انجام دادند، جان باخت و در پنجشیر به خاک سپرده شد.

افراد طالبان در نخستین روز‌های ورود دره پنجشیر، به آرامگاه این قهرمان ملی رفتند، سنگ مزارش را شکستند و عکس آن را منتشر کردند.امرالله صالح که از سرسخت‌ترین چهره‌های ضدطالبان است در فیس‌بوک نوشت که دفاع مشروع و قیام مسلحانه در برابر جنگجویان جهل و تبعیض و تعصب پایان نیافته، بلکه آهسته‌آهسته داغ‌تر شده است.
وی که پس از فروپاشی دولت افغانستان به پنجشیر رفت و به جبهه مقاومت ملی پیوست، معتقد است که اینک نقاب جعلی شریعت از چهره طالبان برداشته و چهره اصلی آن نمایان شده است. به گفته صالح، زبان تفاهم با طالبان تنها لوله تفنگ است و طالبان روسیاه و ذلیل خواهد شد.

امرالله صالح بر نیاز به مقاومت ملی علیه طالبان تاکید کرد و گفت که باید حس انتقام را زنده نگه داشت.
به گفته صالح، طالبان به تاریخ، هویت، فرهنگ، نمادها، گویش زبانی و داشته‌های مادی و معنوی هرکس که طالب نیست، توهین می‌کند. او مردم را به نبرد با طالبان فرا خواند و درخواست کرد هرکس به اندازه توان خود با طالبان مبارزه کند.
.....
مرجع : فرارو
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها