به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۳۴۸۸۲

دادگاه حمید نوری در سوئد به پایان رسید

دادگاه حمید نوری در سوئد به پایان رسید
گروه بین الملل: نود و دومین و آخرین جلسه دادگاه حمید نوری به پایان رسید. قاضی اعلام کرد حکم ۱۴ جولای صادر خواهد شد. حمید نوری در آخرین صحبت‌های خود گفت "آشتی، آشتی، آشتی". او گفت "امیدوارم حکم قاضی از دشمنی دو کشور ایران و سوئد بکاهد".
حمید نوری تا زمان اعلام حکم باید در بازداشت بماند اما دیگر محدودیت‌های قبلی را ندارد.حمید نوری در آخرین دفاع خود در دادگاه بارها از قاضی تشکر کرد و گفت شما به بهترین شکل این دادگاه را اداره کردید.حمید نوری گفت "من نتیجه دادگاه و حتی استیناف را رای خوبی می‌دانم".او گفت "من یک انتظار و امیدواری دارم که رای این دادگاه و دادگاه استیناف رأیی باشد که از دشمنی دو کشور ایران و سوئد و مردم آن بکاهد".
او به عنوان حرف آخر گفت همه در این دادگاه وظیفه‌شان را انجام دادند. آنچه مصلحت بود را بیان کردند. من از دست هیچ کس ناراحت نیستم. دادستان‌های قدرتمند و محترم آنچه وظیفه شان بود انجام دادند".او گفت "من دفاعی را انجام داد که صلاح بود و واقعیت بود".او به عنوان حرف آخر گفت هر کس آنچه مصلحت بود انجام داد. از جمله شاهدان و شاکیان. من از کسی ناراحت نیستم. دوست‌شان دارم.او از وکلای شاهدان و شاکیان خواست از عداوت و دشمنی با مردم ایران بکاهید.او گفت "آشتی آشتی آشتی ایشالا همه با هم بریم در کشتی".
وکلای حمید نوری در دفاع آخر خود این دادگاه را از نظر شمار جلسات "بی نظیر خواستار آزادی او و ابطال کیفرخواست شدند. وکلای حمید نوری همچنین گفتند "ادعای غرامت وکلای شاهدان نیز باید نادیده گرفته شود".امروز پس از پایان آخرین دفاع وکلای حمید نوری، به دادستان نیز فرصت داده شد تا صحبت کند.
۹ ماه از زمان آغاز دادگاه می‌گذرد. تا کنون ۳۴ شاکی و ۲۶ شاهد در دادگاه شهادت داده‌اند.
حمید نوری ۱۸ آبان ۱۳۹۸ (نهم نوامبر ۲۰۱۹) به محض ورود به فرودگاه استکهلم بازداشت شد. او به اتهام مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی مجاهد و چپ در زندان گوهردشت در تابستان سال ۱۳۶۷ در بازداشت است.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها