به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۳۴۸۸۶

موشك پراكنی مجدد کره شمالی

موشك پراكنی مجدد کره شمالی
گروه بین الملل: کره شمالی یک موشک بالستیک با "قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای" به طرف دریای ژاپن شلیک کرد. به رغم ممنوعیت، این چندمین باری است که کره‌شمالی در سال جاری میلادی دست به شلیک موشکی زده است. کره جنوبی پرتاب این موشک را محکوم کرد.
ستاد کل ارتش کره جنوبی  اعلام کرد کره شمالی در نزدیکی پیونگ‌‌ یانگ دست به شلیک یک موشک بالستیک زده است. این موشک به سمت دریای ژاپن شلیک شده و احتمال داده می‌شود قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای نیز داشته باشد.گارد ساحلی ژاپن هم شلیک این موشک را تائید کرده و احتمال داده است که موشک پرتاب شده بالستیک باشد.کره جنوبی پرتاب موشکی کره شمالی را محکوم کرد و خواستار بازگشت این کشور همسایه به مذاکرات شده است.
پرتاب موشک از سوی کره شمالی یک روز پس از آن صورت گرفته است که لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده بود که اواخر ماه جاری قطعنامه‌ای در ارتباط با پرتاب موشک‌‌های بالستیک کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.هدف از این اقدام آمریکا افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی است. آمریکا با پیش‌نویس قطعنامه، در درجه اول به آزمایش موشک بالستیک توسط کره شمالی در ماه مارس واکنش نشان می‌دهد.طبق قطعنامه‌های سازمان ملل کره شمالی از آزمایش هرگونه موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای منع شده است.
کره شمالی به رغم این ممنوعیت، در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) چندین آزمایش موشکی انجام داده است. کارشناسان بر این باورند بروز تنش‌های بین‌المللی در پی بحران اوکراین، موجب شده تا کره‌شمالی با سوءاستفاده از موقعیت آزمایش‌های موشکی خود را از سر بگیرد.یون سوک یول، رئیس جمهور جدید کره جنوبی، ۱۰ مه کار خود را آغاز خواهد کرد. او وعده داده بود در مقابل کره شمالی مواضع سخت‌تری را اتخاذ خواهد کرد.به گفته تحلیل‌گران پرتاب موشکی اخیر توسط کره شمالی می‌تواند یک "هشدار" برای یون تلقی شود.


 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها