به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۳۳۴۸۸۹

پوتین اصلی‌ترین جنایتکار قرن

پوتین اصلی‌ترین جنایتکار قرن
گروه بین الملل: مقام‌های سازمان ملل متحد و اوکراین می‌گویند در میان قربانیان تجاوز جنسی توسط سربازان روسی در اوکراین، مردان و پسران نیز هستند.
پرامیلا پاتن، نماینده ویژه سازمان ملل در مورد خشونت جنسی در جنگ،  گفت: «من دربارهٔ موارد خشونت جنسی علیه مردان و پسران در اوکراین گزارش‌هایی دریافت کرده‌ام که هنوز تأیید نشده‌اند… اما ده‌ها مورد از آنها در دست بررسی است.»او هشدار داد که این ده‌ها مورد «می‌تواند مشتی نمونه خروار» باشد و از قربانیان این خشونت‌ها خواست تا موارد را گزارش کنند و از جامعه بین‌الملل خواست که عاملان این جرایم جنگی را یافته و آنها را به پاسخگویی وادارند.ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین، نیز گفت که دفتر او گزارش‌هایی دربارهٔ خشونت جنسی توسط «سربازان روسی علیه مردان و زنان در هر سنی، از کودکان گرفته تا افراد مسن، جمع‌آوری کرده است.»او که در یکی از حومه‌های ویران‌شده کی‌یف سخن می‌گفت، روسیه را به استفاده از تجاوز به عنف به عنوان یک تاکتیک جنگی متهم کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، را «اصلی‌ترین جنایتکار جنگی قرن بیست و یکم» توصیف کرد.

 
برچسب ها: پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها