به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۳۳۴۹۲۴

پیروزی قاطع نامزدهای مورد حمایت ترامپ

پیروزی قاطع نامزدهای مورد حمایت ترامپ
گروه بین الملل: در نخستین آزمون مهم برای سنجش محبوبیت دونالد ترامپ در آمریکا، تمامی ٢٢ نامزد مورد حمایت او در رقابت‌های مقدماتی انتخابات میان‌دوره‌ای در دو ایالت اوهایو و ایندیانا به پیروزی رسیدند.
خبرسازترین پیروزی در انتخابات  برنده شدن جی.دی وانس به عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان برای رقابت بر سر کسب کرسی سنای آمریکا در انتخابات ماه نوامبر است.
جی.دی وانس، نویسنده کتاب پرفروش «مرثیه هیل‌بیلی»، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان بود که تا دو هفته پیش بخت چندانی در نظرسنجی‌ها نداشت. اما با حمایت دونالد ترامپ، او یکباره به صدر نامزدها برگشت و نهایتا در انتخابات این ایالت به پیروزی رسید.به این ترتیب او در ماه نوامبر با تیم رایان، نامزد دموکرات‌ها، رقابت خواهد کرد و یکی از آن دو جانشین سناتور جمهوری‌خواه فعلی خواهد شد که به زودی بازنشسته می‌شود.
 پیروزی احتمالی وانس در انتخابات نوامبر، سنای آمریکا را بیشتر به سمت ترامپ سوق خواهد داد.دونالد ترامپ در «تروث سوشال»، شبکه اجتماعی خود، با تاکید بر اینکه نتیجه این انتخابات «٢٢ به صفر» شد، پیروزی در رقابت‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه را به همه نامزدهای مورد حمایت خود تبریک گفت.انتخابات درون‌حزبی در این دو ایالت نشان داد که دونالد ترامپ بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، کماکان از بیشترین پایگاه حمایتی برخوردار است و مهم‌ترین وزنه سیاسی در این حزب به شمار می‌آید.انتخابات میان‌دوره‌ای چند ماه دیگر در ایالت‌های مختلف آمریکا برگزار می‌شود و رقابت‌های درون‌حزبی برای انتخاب نامزدهای این انتخابات به تدریج در حال برگزاری است.
در انتخابات درون‌حزبی که  در دو ایالت اوهایو و ایندیانا برگزار شد، نامزدهای نهایی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای مقام‌هایی از جمله سناتور اوهایو، فرماندار اوهایو، چند کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا، و چند مقام ایالتی مشخص شدند.قرار است هفته آینده انتخابات درون‌حزبی در ایالت‌های نبراسکا و ویرجینیای غربی نیز برگزار شود و در هر دو این ایالت‌ها نیز ترامپ نقش برجسته‌ای در رقابت‌ها ایفا خواهد کرد.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها