به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۳۳۴۹۵۴

چانه‌زنی هند برای تخفیف خرید نفت روسیه

چانه‌زنی هند برای تخفیف خرید نفت روسیه
گروه اقتصادی: هند تلاش می‌کند تخفیف بیشتری برای خرید نفت روسیه برای جبران ریسک معامله با این کشور دریافت کند.
 هند در مذاکرات رده بالا میان مقامات دو کشور، می‌خواهد محموله‌های نفت روسیه را با قیمت کمتر از ۷۰ دلار در هر بشکه دریافت کند تا موانع اضافی مانند تامین فاینانس برای خرید، جبران شود. نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، در حال حاضر حدود ۱۰۵ دلار در هر بشکه است.پالایشگاههای دولتی و خصوصی هند بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت روسیه را از زمان آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین در اواخر فوریه، خریداری کرده‌اند. طبق محاسبات بلومبرگ بر مبنای آما وزارت بازرگانی هند، این رقم ۲۰ درصد بیشتر از صادرات نفت روسیه به هند برای کل سال ۲۰۲۱ بوده است.هند که بیش از ۸۵ درصد از نیازهای نفتی خود را با واردات تامین می‌کند، در میان معدود خریداران نفت روسیه قرار دارد که منبع درآمد مهمی برای کرملین محسوب می‌شود. نابود شدن تقاضای اروپایی، فشار شدیدی را بر صنعت نفت روسیه تحمیل کرده و دولت پیش بینی می‌کند تولید این صنعت امسال حداکثر ۱۷ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
جریان نفت روسیه به هند تحریم نشده است اما تشدید محدودیتهای بین‌المللی در حوزه‌هایی مانند بیمه دریایی و فشار به دهلی نو از سوی آمریکا، این تجارت را دشوارتر کرده است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، به دلیل فرصتی که برای دریافت نفت ارزان پیدا کرده، تاکنون در برابر خواسته غرب برای کاهش روابط با مسکو، ایستادگی کرده است. هند وابستگی بالایی به واردات تسلیحات روسیه دارد.به گفته منابع آگاه، اگر روسیه با قیمت درخواستی و تحویل نفت به هند موافقت کند، پالایشگاههای دولتی هند می‌توانند هر ماه حدود ۱۵ میلیون بشکه نفت دریافت کنند که حدود یک دهم از کل واردات است. پالایشگاههای دولتی بیشترین سود را از چنین توافقی خواهند برد. پالایشگاههای خصوصی مانند ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی معمولا خوراک خود را جداگانه تامین می کنند.
مسکو به دنبال راه‌هایی برای حفظ صادرات نفت به هند از غرب از طریق دریای بالتیک است و مسیرهایی که از خاوردور روسیه عبور می کنند، در طول تابستان قابل دسترس‌تر می شوند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، دو کشور در حال بررسی ارسال بخشی از محموله‌های نفتی از طریق ولادی‌وستوک در خاوردور هستند. در حالی که سفر دریایی از آنجا به هند سریع‌تر خواهد بود اما موانع لجستیکی و هزینه‌های بالاتری به همراه خواهد داشت.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها