به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۳۳۴۹۷۰

غرب باید روسیه را در اوکراین شکست دهد

غرب باید روسیه را در اوکراین شکست دهد
گروه بین الملل: نخست‌وزیر اسبق انگلیس گفت، غرب باید برای "شکست دادن تجاوز روسیه در اوکراین" تلاش کند.
‌ تونی بلر ۶۸ ساله،  در مورد وضعیت اوکراین و روابط غرب با روسیه صحبت کرد. او این فرض را مطرح کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "از واقعیت جدا شده است" و تاکید کرد که روسیه گسترش ناتو در اروپا را اشتباه درک کرده است.
این رهبر اسبق حزب کارگر انگلیس گفت: "من فکر می کنم جاه‌طلبی ما باید این باشد که تجاوزگری روسیه در اوکراین را شکست دهیم و تضمین کنیم روسیه به خاطر کاری که انجام داده وادار به عقب نشینی شود."بلر ادامه داد: به وضوح این به نفع غرب است که اطمینان حاصل کند پوتین دیگر میلی به تکرار این اقدام پیدا کند. زیرا این یک اقدام تجاوزکارانه غیرعادی و بدون تحریک قبلی درست اینجا در پشت درهای اتحادیه اروپا بوده است.
به گفته نخست‌وزیر اسبق انگلیس، پوتین تا سال ۲۰۰۵ کاملاً دلمشغولی این را داشته که غرب علیه او عمل می‌کند.بلر در این مصاحبه با این سؤال مواجه شد آیا حمله سال ۲۰۰۳ انگلیس و آمریکا به عراق - عملیاتی که بلر به طور جدایی‌ناپذیری با آن مرتبط بود - سابقه‌ای برای حمله پوتین به اوکراین ایجاد کرد؟
بلر با تاکید بر مخالفتش با این موضوع پاسخ داد: حتی اگر شما کاملاً مخالف کاری باشید که ما در عراق یا در واقع در افغانستان انجام دادیم... صدام دو جنگ منطقه‌ای را آغاز کرد، هزاران نفر را کشت. مردمش قطعاً می خواستند از شر او خلاص شوند.او اضافه کرد: این با این یکی نیست که شما به کشوری بروید که هرگز برای همسایگانش مشکلی ایجاد نکرده و رئیس جمهور منتخب دموکراتیک دارد و سعی کنید آن را سرنگون کنید.این دو موقعیت به هیچ وجه و شکلی شبیه هم نیستند.
بلر رهبران اروپایی را به دلیل اتخاذ اقداماتی با هدف محدود کردن وابستگی خود در حوزه انرژی تحسین کرد اما هشدار داد که جدا شدن سریع از منابع روسیه منجر به سختی اقتصادی خواهد شد.
او همچنین گفت که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ با باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در مورد جدا شدن از انرژی روسیه صحبت کرده است.
بلر اظهار کرد: گذار در حوزه انرژی در اروپا بسیار واقعی خواهد بود. ما باید بعد از کریمه این کار را می کردیم. یادم می آید که در آن زمان با افرادی در دولت وقت اوباما در مورد آن بحث کردم.اما بعد، همانطور که در سیاست این اتفاق می افتد، آن روال ادامه پیدا کرد.نخست وزیر اسبق انگلیس تصریح کرد: برخی از کشورهای اروپایی به میزان بیش از ۵۰ درصد به انرژی روسیه وابسته هستند. بنابراین، آنها در حال فاصله گرفتن از آن  و به دنبال بازارهای جدید با سرعتی باورنکردنی و با میزان معینی از سختی های اقتصادی داخلی هستند.اکنون شما تقریباً در سراسر اروپا با بحران در زمینه هزینه زندگی روبرو هستید. شما افزایش قیمت ها و افزایش تورم را دارید.
او گفت:‌ می‌توانید بگویید کشورهای اتحادیه اروپا باید جلوتر بروند و کارهای بیشتری انجام دهند، و من فکر می‌کنم که آنها فراتر خواهند رفت و کارهای بیشتری انجام خواهند داد. اما کاری که آنها تا کنون انجام داده اند، نمایش بسیار چشمگیر همبستگی بوده است.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها