به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۳۴۹۹۵

نخل طلای افتخاری کن به چه کسی می‌رسد

نخل طلای افتخاری کن به چه کسی می‌رسد
گروه فرهنگی: جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲، برای یک عمر دستاورد هنری فارست ویتاکر، نخل طلای افتخاری این دوره را به وی اهدا می‌کند. فارست ویتاکر به عنوان دریافت کننده نخل طلای افتخاری جشنواره کن ۲۰۲۲، به خاطر یک عمر دستاورد هنری معرفی شد.

به همین مناسبت، فیلم «به خاطر صلح» که درباره جنوب سودان است و ویتاکر تهیه‌کننده آن بوده نیز یک نمایش ویژه در جشنواره کن امسال خواهد داشت.فارست ویتاکر که برنده جایزه اسکار است جایزه افتخاری خود را در مراسم افتتاحیه هفتادوپنجمین دوره کن در ۱۷ می‌ (۲۷ اردیبهشت) دریافت می‌کند. پیش از وی چهره‌هایی چون جودی فاستر، ژان مورو، برناردو برتولوچی، مانوئل دو اولیویرا، جین فوندا و انیس واردا، این جایزه را دریافت کرده بودند.
فیلم «به خاطر صلح» نیز ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) در جشنواره نمایش داده می‌شود.

ویتاکر نخستین بار سال ۱۹۸۸ در جشنواره کن حضور یافت و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در «پرنده» کلینت ایستوود دریافت کرد.وی در این باره گفت: «سی و چهار سال پیش حضور در کن برای نخستین بار، زندگی من را تغییر داد و در من این اطمینان را ایجاد کرد که تصمیم درستی گرفته‌ام تا خودم را وقف پیدا کردن ارتباط انسانی از طریق فیلم کنم.»

ویتاکر با فیلم‌هایش ۶ بار در بخش رسمی و ۴ بار در بخش رقابت اصلی جشنواره حضور داشته است. «خشم در هارلم» ساخته بیل دوک، «جسد دزدها» ساخته ابل فرارا و «گوست داگ: راه سامورایی» ساخته جیم جارموش دیگر فیلم‌های وی در بخش رقابتی بوده‌اند.جشنواره فیلم کن امسال از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) برگزار می‌شود.
برچسب ها: جشنواره کن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها