به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۳۳۵۰۱۹

پیش بینی بلندمدت از قیمت طلا در بازار

پیش بینی بلندمدت از قیمت طلا در بازار
گروه اقتصادی:  از روز گذشته در بازار طلا و سکه  نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، در نیمه اول معاملات قیمت طلا افزایشی بود و یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۱۰ تومان معامله شد. پیش از تعطیلات، طلا در کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت.

چرا قیمت طلای جهانی صعودی نشد؟
عبدالله مشکانی، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: بخشی از قیمت طلا وابسته به دلار و بخشی از آن وابسته به انس جهانی است.او درمورد انس جهانی ادامه داد: با چاپ پولی که تاکنون آمریکا داشته قیمت طلای جهانی باید روندی صعودی را طی می‌کرد. عاملی که مانع صعود قیمت شد این است که آمریکا درحال پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی است.مشکانی بین کرد: اگر آمریکا این سیاست پولی را ادامه دهد طلا در همین قیمت‌ها باقی می‌ماند و حتی ممکن است افت کند. البته این پیش‌بینی‌ها درصورتی است که در سیاست پولی آمریکا اتفاق جدیدی نیفتد و اخبار جنگی روسیه و اوکراین و از آن سمت د سیاست‌های چین اتفاق خاصی نیفتد.

سرکوب بازارها
برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: در بازه بلندمدت به دلیل اقتصاد درگیر تورم کشور طلا صعودی بوده است. در بازه کوتاه‌مدت به نظر می‌آید دولت هنوز درحال سرکوب بازارهاست. این سیاست اشتباهی است و باعث می‌شود بازارهای مالی با کوچکترین بهانه رشد زیادی کنند و این خود مجددا باعث تورم می‌شود.
او ادامه داد: تا چه زمانی دولت موفق شود با این حجم رشد نقدینگی و داده‌های اقتصادی و تورمی وجود دارد به این روند ادامه دهد مشخص نیست. اگر روند برجام همینگونه ادامه پیدا کند و خبر امیدوارکننده‌ای به گوش نرسد من فکر می‌کنم از اواسط تابستان حرکتی در همه بازارها از جمله طلا به وجود می‌آید.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بازار طلا و سکه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها