به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۳۵۰۵۲

واکسن کووید ۱۹ تاثیری بر درمان های IVF ندارد

واکسن کووید ۱۹ تاثیری بر درمان های IVF ندارد
گروه علمی:دانشمندان هیچ تاثیر منفی بر درمان های IVF پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ پیدا نکرده اند. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه آیووا اولین مطالعه را برای بررسی چگونگی تأثیر واکسن‌های کووید ۱۹ بر IVF انتقال جنین تازه انجام دادند.دانشمندان هیچ ارتباط منفی در نرخ بارداری بین بیماران IVF واکسینه شده و واکسینه نشده پیدا نکردند.
افرادی که به دنبال تشکیل خانواده از طریق درمان‌های باروری مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) هستند، ممکن است در مورد اینکه چگونه واکسن کووید ۱۹ بر نتیجه آنها تأثیر بگذارد، نگران باشند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که واکسن‌های کووید ۱۹ بر نتایج باروری در بیماران IVF که از جنین‌های منجمد استفاده می‌کنند، تأثیر نمی‌گذارد. تحقیقات اوایل سال جاری تأیید کرد که واکسن‌های کووید ۱۹ تأثیر منفی بر شانس بچه دار شدن زوجین ندارد.

IVF روشی است برای کمک به زنانی که قادر به باردار شدن از طریق روش‌های طبیعی نیستند. IVF از روش‌های مختلفی برای برداشت تخمک‌های انسان از یک زن و بارور کردن آنها در خارج از بدن او استفاده می‌کند.پس از لقاح، تخمک به جنین تبدیل می‌شود. پزشک می‌تواند جنین را برای استفاده بعدی در چرخه انتقال جنین منجمد کند. روش دیگر، پزشک چند روز پس از لقاح، جنین را در رحم زن می‌کارد، فرآیندی که به آن انتقال جنین تازه می‌گویند.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها