به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۳۳۵۰۹۴

میزان پناهندگی ایرانی‌‌‌ها در اتحادیه اروپا

میزان پناهندگی ایرانی‌‌‌ها در اتحادیه اروپا
گروه بین الملل:کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ با درخواست پناهندگی ۲۶۷ هزار و ۳۶۰ پناهجو  موافقت کردند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد کاهش داشت.
اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارش پناهندگان در سال گذشته میلادی، اعلام کرد که اتباع کشور سوریه با ۶۹ هزار و ۱۴۰ مورد بیشترین اجازه پناهندگی را از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دریافت کردند. پس از آن، افغان‌ها با دریافت ۵۳ هزار و ۶۰۵ پاسخ مثبت به درخواست‌های پناهندگی‌شان در جایگاه دوم قرار گرفتند.  طی سال ۲۰۲۱، ۷ هزار و ۸۴۰ ایرانی نیز در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشمول حمایت‌های قانونی از پناهندگان شدند که از این نظر، ایرانی‌ها پس از اتباع ترکیه در جایگاه هشتم قرار گرفتند.  شمار متقاضیان پناهندگی به اتحادیه اروپا که زیر سن قانونی و بی سرپرست بودند، در سال ۲۰۲۱ به ۲۳ هزار و ۲۵۵ نفر رسید که ۷۲ درصد بیش از سال ۲۰۲۰ بود. بر پایه این گزارش، علت اصلی این افزایش، تعداد بالای افغان‌های خردسالِ بدون همراه بود که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتقل شده بودند.
این گزارش نشان می‌دهد که در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا آلمان با ۳۳ درصد بیشترین سهم را در اعطای پناهندگی به اتباع خارجی داشت و بالاتر از فرانسه (۱۷ درصد)، ایتالیا (۱۲ درصد) و اسپانیا (۸ درصد) قرار گرفت. اتریش و یونان نیز هر دو با سهم ۷ درصدی در جایگاه پنجم قرار گرفتند.



 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها