به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۳۳۵۱۰۰

فضانوردان ماموریت کرو-۳ به زمین رسیدند

فضانوردان ماموریت کرو-۳ به زمین رسیدند
گروه علمی: کپسول دراگون "اندورنس"(Endurance) شرکت فضایی اسپیس‌ایکس چتر نجات خود را باز کرد و در آب‌های خلیج مکزیک فرود آمد تا چهار فضانورد ماموریت کرو-۳ را پس از تقریباً شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی به خانه بازگرداند.
 
به گزارش ایسنا، "راجا چاری"(Raja Chari)، "تام مارشبرن"(Tom Marshburn) و "کایلا بارون"(Kayla Barron) از ناسا و "ماتیاس ماورر"(Matthias Maurer) از آژانس فضایی اروپا امروز، جمعه(۶ مه) در ساعت ۱۲:۴۳ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۹:۱۳ به وقت تهران) به زمین رسیدند و ماموریت ۱۷۶ روزه خود را پایان دادند.ناوگانی از کشتی‌های اسپیس ایکس آماده دیدار و انتقال کپسول دراگون و خدمه‌ی آن به کشتی بازیابی "شانون"(Shannon) بودند. نام این کشتی به افتخار نام شانون واکر فضانورد ماموریت کرو-۱ انتخاب شده است. پس از بررسی‌های اولیه پزشکی، چاری، مارشبرن، بارون و ماورر با بالگرد به ساحل و پس از آن به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون منتقل شدند.  "چاری"، "مارشبرن"، "بارون" و "ماورر" سفر خود به زمین را با جدا شدن کپسول "اندورنس" از ماژول هارمونی ایستگاه فضایی در ساعت ۱:۲۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۹:۵۰ به وقت تهران) در روز پنجشنبه آغاز کردند.

چاری در مراسم وداع کوتاهی که در روز چهارشنبه در ایستگاه فضایی برگزار شد گفت: حضور فضانوردان ماموریت کرو-۴ در اینجا هیجان انگیز است، اما دانستن اینکه حضور آن‌ها به معنای فرارسیدن زمان بازگشت ما است این موضوع را کمی تلخ و شیرین می‌کند. او افزود: تقریبا شش ماه گذشته است و ما مشتاق دیدار با خانواده و دوستانمان هستیم.

مارشبرن می‌گوید: صد سال دیگر، ما به ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌عنوان یک دستاورد مهندسی‌شده باورنکردنی نگاه خواهیم کرد. من فکر می‌کنم میراث ماندگار ایستگاه فضایی به احتمال زیاد همکاری بین‌المللی و مکانی برای صلح خواهد بود."مارشبرن"، اولگ آرتمیف(Oleg Artemyev)، فضانورد آژانس فضایی روسکاسموس روسیه را خطاب قرار داد و افزود: اولگ، تو یک فضانورد بسیار قوی و باتجربه هستی. من می‌دانم که ایستگاه فضایی را به دستان فردی ماهر می‌سپاریم.

فضانوردان ماموریت کرو-۳ به انجام صدها آزمایش علمی، از جمله آزمایش روش‌های جدید برای رشد محصولات زراعی، مطالعه گیاهان پنبه‌ای مقاوم به خشکی و چاپ باندهای ساخته شده از سلول‌های پوست پرداختند. ماورر همچنین ماموریت "Cosmic Kiss" را به انجام رساند که در آن محموله‌ای متشکل از ۳۵ آزمایش اروپایی از سلامت انسان گرفته تا علم مواد وجود داشت.هر چهار فضانورد کرو-۳ در این ماموریت به انجام پیاده‌روی فضایی پرداختند.
"بارون" می‌گوید:‌ این تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود. ما واقعا خوش‌شانس بودیم که طیف کاملی از ماموریت‌های عملیاتی و علمی را در اینجا مشاهده کردیم.

"بارون" و "چاری" در میان ۱۶ فضانورد ماموریت آرتمیس ناسا قرار دارند که برای آماده‌سازی بازگشت فضانوردان ایالات متحده آمریکا به ماه انتخاب شده‌اند.  "مارشبرن" ۶۱ ساله در مجموع ۳۳۷ روز و ۱۰ ساعت و ۴۳ دقیقه را در فضا گذرانده است. "چاری" ۴۴ ساله، "بارون" ۳۴ ساله و "ماورر"  ۵۲ ساله نیز هر کدام ۱۷۶ روز و ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه را دور از زمین گذرانده‌اند.
برچسب ها: اسپیس‌ایکس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها